סכנה חדשה במשרד: נייר קופי

(0)
לדרג

מעתיקים מחלות, על הסכנות האורבות במשרדים, על ניירות ועל אלרגיות, עבודת כפיים

מאת: אם אתם עובדים במשרד וחשופים למסמכי קופי (CCP), כדאי שתדעו שהנייר עלול לגרום לגירויים, והמכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתית של ארה"ב פרסם שורת אמצעי זהירות הנוגעות לכמות, לזמן החשיפה לנייר מסוג CCP ולאיכות האוויר במשרד

מחקר שנעשה בארה"ב מגלה כי עובדי משרד החשופים לנייר קופי מסוג CCP עלולים לסבול מגירוי של העור, העיניים ומערכת הנשימה העליונה.

נייר קופי מסוג CCP משמש להכנת עותקים רבים של אותו מסמך, תוך שימוש בנייר מיוחד המצופה מצדו האחורי בשכבה כימית מיוחדת המעתיקה את הנכתב על הדף העליון לשאר הדפים, בדומה למסמכי בנק למשל.

המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתית של ארה"ב פרסמה השבוע דו"ח חדש בן 155 עמודים תחת הכותרת: "ביקורת לסכנות: נייר קופי".

בדו"ח נכתב כי רוב הממצאים מהמחקרים שבוצעו בתחום היו גירויים מתמשכים בעור, העיניים ומערכת הנשימה העליונה, זאת בעקבות החשיפה לנייר קופי מסוג CCP.

עוד עולה מהדו"ח כי הממצאים המשכנעים ביותר לסכנות החשיפה לחומר היו ביחס למידת היעילות של איכות האוויר במשרדים.

נייר הקופי מכיל בתוכו חומרים כימיים שונים כמו גז רעיל מסוג פורמלדהיד, חומר כימי הדומה לדלק בשם קרוסן, ועוד חומרים כימיים שונים שעלולים לגרום לתופעות הבריאותיות שנצפו.

חלק מהחומרים הכימיים גם נדיפים, מה שמקל את הגעתם של חומרים מסוכנים אלו למערכת הנשימה.

יחד עם האזהרה משאיפת חומרים מסוכנים אלו או המגע איתם ביד, מוסיף הדו"ח וקובע כי רק במקרים נדירים חומרים אלו גורמים לדלקת עור אלרגית קשה.

הדו"ח מסכם כי דרוש מחקר נוסף כדי לאשש טענות על פגיעות בריאותיות נוספת של נייר קופי, כמו פגיעות עצביות והגדלת הרגישות לחומרים כימיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום