עבודת לילה מעלה את הסיכון לסרטן השד בנשים

(0)
לדרג

מחקר דני מגלה כי נשים העובדות בשעות הלילה, דוגמת דיילות אוויר או אחיות, סובלות מסיכון גבוה יותר לחלות במחלת סרטן השד. לילה שחור

מאת: מחקר דני מגלה כי נשים העובדות בשעות הלילה, דוגמת דיילות אוויר או אחיות, סובלות מסיכון גבוה יותר לחלות במחלת סרטן השד. לילה שחור

מחקר שנערך בדנמרק מגלה כי נשים העובדות במשך הלילה חשופות יותר לסיכון לחלות במחלת סרטן השד.

החוקרים, בראשותו של ד"ר ג'וני הנסן מהמכון לחקר הסרטן בקופנהגן, חקרו 7,035 מקרים של מחלת הסרטן, שהתגלו בגופן של נשים מגיל 30 עד 54, וגם בדקו מה היה מקצוען של הנשים שחלו במחלה. במחקרים שנעשו בעולם, כ-20 אחוזים מהנשים בחברה המערבית עובדות בעבודת משמרות הכוללת עבודה בלילה.

מתוצאות המחקר עולה כי נשים העובדות בעבודת לילה היו בסיכון של פי 1.5 לחלות בסרטן השד, לעומת נשים העובדות בעבודת יום. עוד עולה מהמחקר, שפורסם בגיליון ינואר של אפידמיולוגיה לחקר המגיפות, כי הסיכון עלה ככל שהנשים עבדו יותר זמן בעבודת לילה.

הסיבה לקשר בין סרטן השד לעבודת לילה אינה ברור, אולם מחקרים הראו כי לעובדי לילה יש נטייה לצרוך יותר אלכוהול, שהוא גורם סיכון לסרטן.

יחד עם זאת, ד"ר הנסן משער כי העבודה תחת אור מלאכותי בשעות הלילה מדכאת את ייצור ההורמון "מלטונין", הורמון המופק בגוף באופן טבעי במהלך הלילה. מחקרים אחרים כבר העריכו כי רמות נמוכות של ההורמון מלטונין בגוף יכולות לעודד התפתחות תאים סרטניים בשד או לעודד את ייצור ההורמון "אסטרוגן", שגם הוא עלול להעלות את הסיכון לסרטן השד.

"נשים שהן עיוורות לגמרי אינן יכולות לראות אור בחושי הראייה ולפיכך הן אינן סובלות מייתור מופחת של מלטונין", מציין ד"ר הנסן, "ובקרב נשים עיוורות, הסיכון לסרטן השד נמוך בכ-50 אחוזים לעומת נשים אחרות, מה שגורם לתיאוריה להיות סבירה מבחינה ביולוגית".

מקור:
Epidemiology 2001;12:74-77

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום