מחקר: צמחונות עלולה לפגוע באינטליגנציה של ילדים

(0)
לדרג

ילדים הגדלים על תזונה שאינה כוללת בשר ומוצרי חלב עלולים לסבול מפגיעה ביכולות הלמידה. הסיבה: מחסור בויטמין 12B

מאת: ילדים הגדלים על דיאטה שאינה כוללת בשר ומוצרי חלב עלולים לפגוע בלימודיהם. המחקר, שבוצע על ידי אוניברסיטת ווגנינגן בהולנד בקרב בני נוער, מגלה כי דיאטה צמחית מחמירה עלולה להשפיע באופן שלילי על יכולת הלמידה של ילדים.

המחקר נערך בקרב מדגם של 195 מתבגרים הולנדים בגילאי תשע עד 15 ובחן האם יש קשר בין רמה נמוכה ומתמשכת של ויטמין B12, המצוי בבשר בקר ומוצרי חלב, לבין התפתחות שכלית ופסיכומוטורית במתבגרים אשר הוזנו בדיאטה צמחית בילדותם.

קבוצת המחקר התחלקה למתבגרים שלא אכלו מוצרי חלב ובשר עד גיל שש ומתבגרים אשר אכלו את כל סוגי המזון. הנבדקים עברו שורה של מבחנים פסיכולוגים ותוצאות שתי הקבוצות הושוו אחת לשניה.

החוקרים מצאו כי מחסור בויטמין B12, גם כאשר המחסור אינו חמור עד כדי כך שיגרום לאנמיה, קשור באופן משמעותי לציונים נמוכים יותר במבחני אינטליגנציה. המשמעות היא שמחסור בויטמין עלול להשפיע על יכולתו של הילד לחשוב בהגיון, לפתור בעיות מורכבות, לחשוב באופן מופשט וללמוד.

המחקר ההולנדי בדק מתבגרים אשר הסיבה למחסור בויטמין 12B הייתה תזונה שונה, אולם למחקר גם השלכות על אנשים הנמנעים מאכילת מזון מן החי בשל סיבות רפואיות, דתיות או כלכליות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום