מחקר: ציורי ילדים חושפים פגיעות רגשיות

(0)
לדרג

חוקרים מארה"ב ממליצים להורים התולים את "יצירת האמנות" האחרונה של ילדם על דלת המקרר, לשים לב לפרטים המופיעים בציור, משום שהציור יכול לגלות פגיעות רגשיות ונפשיות. ציור של שיניים מבטא כעס ואילו רגליים ארוכות מסמלות את הצורך בביטחון. ציור - לפעמים זה לא משחק ילדים

מאת: חוקרים מארה"ב ממליצים להורים התולים את "יצירת האמנות" האחרונה של ילדם על דלת המקרר, לשים לב לפרטים המופיעים בציור, משום שהציור יכול לגלות פגיעות רגשיות ונפשיות. ציור של שיניים מבטא כעס ואילו רגליים ארוכות מסמלות את הצורך בביטחון. ציור - לפעמים זה לא משחק ילדים

חוקרים מקליפורניה שבארה"ב מצאו כי ציורי ילדים חושפים את מצבם הרגשי של הילדים המציירים אותם, ויכולים לתת רמז למה שמתרחש בראשו של ילדם. סוזן דיקסון, פרופסור לרפואת ילדים התנהגותית והתפתחותית מאוניברסיטת קליפורניה בסאן דייגו, ממליצה לרופאים להשתמש בציורים כדרך להעסיק את הילדים בזמן הבדיקה , אך גם לבחון אותם כדי להעריך את התפתחותו של הילד הנבדק ואת מצבו הרגשי.

"ציורי ילדים משקפים את רמת ההתפתחות שלהם", אמרה פרופסור דיקסון בראיון לחדשות רויטרס, "מה שהילים בוחרים לצייר והדרך שבה הם מציירים את הציור, מבטאת מה הם חושבים על העולם ומה הולך להם בראש".

לדוגמא, ילדים כועסים יציירו לפעמים שיניים בציור שלהם, כתפיים רחבות לעיתים מסמלות את הצורך בכוח פיסי, ואילו ציור של רגליים ארוכות יכול לבטא את הצורך בביטחון.

אולם למרות שהציורים יכולים להיות מנותחים, פרופסור דיקסון אינה תומכת בלהתחיל לנתח כל ציור בצורה קפדנית. "הציורים משמשים יותר כמעין בדיקה ראשונית, מאשר דיאגנוזה רפואית", היא מדגישה.

תוצאות המחקר של פרופסור דיקסון, שהוצגו בפגישה השנתית האחרונה של האגודה האמריקנית לרפואת ילדים, מגלות כי הציורים שעלותם הכספית נמוכה, יכולים לשמש כתרפיה והרגעה של ילדים הנמצאים במתח. "ציורים יכולים לשמש כמוצא לפורקן עבור הילדים, במיוחד עבור ילד שאינו יכול להשתמש בכל אותם מילים מסובכות שהוא היה רוצה להשתמש בהם כדי לתאר את רגשותיו ותגובותיו לעולם הסובב אותו", אומרת פרופסור דיקסון.

פרופסור דיקסון ממליצה להורים לאסוף ולשמור את ציורי הילדים שלהם כדי להראות אותם מאוחר יותר לידיהם. "על ידי כך הילדים יכולים לראות את ההתקדמות והמורכבות של הציורים שלהם, והם יתחילו להעריך את הכוח האדיר הטמון בשינוי התפתחותי", היא מסבירה.

לשאלות בבנושא התפתחות רגשית בילדים, אתם מוזמנים לקבל תשובות מרוית ניסן, עובדת סוציאלית המתמחה בטיפול נפשי בגיל הרך, בפורום פסיכיאטריה ופסיכולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום