בני נוער מעשנים בסיכון גבוה יותר למוות מהתאבדות או רצח

(0)
לדרג

מחקר שנערך בארה"ב מצא כי כבר מגיל 15 חשופים בני נוער מעשנים לסיכון גבוה יותר למוות כתוצאה מפציעה, תאונת דרכים, התאבדות או רצח. הסיבה, כך מעריכים החוקרים, קשורה לתופעות הלוואי של ההתמכרות לסיגריות והמתבטאת בהתנהגות מסוכנת העלולה להוביל לפציעה. סיבת המוות: עשן

מאת: מחקר שנערך בארה"ב מצא כי כבר מגיל 15 חשופים בני נוער מעשנים לסיכון גבוה יותר למוות כתוצאה מפציעה, תאונת דרכים, התאבדות או רצח. הסיבה, כך מעריכים החוקרים, קשורה לתופעות הלוואי של ההתמכרות לסיגריות והמתבטאת בהתנהגות מסוכנת העלולה להוביל לפציעה. סיבת המוות: עשן

מחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה, בעיר דייויס שבארה"ב, גילה כי בני נוער מעשנים חשופים יותר לפגיעות גופניות ולמוות מאשר בני נוער שאינם מעשנים. את ממצאי המחקר הציג החוקר הראשי, ד"ר ברוס לייסטיקו, בכינוס השנתי ה-128 של האגודה האמריקנית לבריאות הציבור שנערך בבוסטון.

"מתברר מהמחקר שיש הבדלים בתוצאות הרפואיות כבר באוכלוסיות צעירות ובריאות", אמר ד"ר לייסטיקו בראיון לחדשות רויטרס.

נתוני המחקר נלקחו מסקר לאומי שנערך בארה"ב בשנת 1993 והחוקרים מצאו כי לאחר שקלול גורמים כמו שימוש באלכוהול, שימוש בסמים, מצב משפחתי והשכלה, בני נוער מעשנים מגיל 15 עד 19 נמצאים בסיכון גבוה פי שניים למוות מפציעה, פי 1.4 בסיכון למוות מרצח והם נמצאים בסיכון של פי 4.5 למוות כתוצאה מהתאבדות.

ד"ר לייסטיקו מעריך כי אחת הסיבות להסביר את הסיכון הגבוה יותר אליו חשופים בני נוער מעשנים, היא ההתמכרות לסיגריות. "ההגדרה של התמכרות היא כאשר אתה נכנס להתנהגות שעלולה לגרום לפציעה", הוא מסביר, "מה שעלול להסתיים בהתנהגות מסוכנת המסכנת את הצעיר המעשן".

ד"ר לייסטיקו מעריך עוד כי "העישון מחליש את המעשנים ומחליש את הגוף בצורה כזאת שהוא אינו יכול להתחמק מתאונות דרכים, והגוף החלש גם אינו מסוגל להתאושש מתאונות דרכים שכן קורות".

ההשפעות הרעילות של הניקוטין עשויות להיות גם כן קשורות לממצאי המחקר. "משתמשים בניקוטין לחיטוי בעשן של חממות, אבל כשמשתמשים בו כמדביר חרקים יש עליו את כל האזהרות הרפואיות, והמצב מאוד שונה כשהניקוטין נמכר בתור סיגריות.

ד"ר לייסטיקו מציין כי שהו המחקר הראשון המראה כי את רמות הסיכון הגבוהות יותר לפגיעות ולמוות במעשנים צעירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום