סטודנטים פופולריים גם בריאים ושמחים יותר

(0)
לדרג

למרות שמנה "בריאה" של ביטחון עצמי יכולה לשאת אותנו דרך חלק מהאתגרים שמציבים בפנינו החיים, הרי שלפי חוקרים מארה"ב, מעט פופולריות גם כן לא יכולה להזיק, במיוחד כשזה מגיע לבריאות פיסית ונפשית. בריאות הרייטינג

מאת: למרות שמנה "בריאה" של ביטחון עצמי יכולה לשאת אותנו דרך חלק מהאתגרים שמציבים בפנינו החיים, הרי שלפי חוקרים מארה"ב, מעט פופולריות גם כן לא יכולה להזיק, במיוחד כשזה מגיע לבריאות פיסית ונפשית. בריאות הרייטינג

מחקר שנערך לאחרונה על סטודנטים בקולג' בארה"ב מגלה כי סטודנטים שקיבלו אהדה ויחס של כבוד משותפיהם לחדר, היו שמחים יותר ובעלי פחות בעיות גופניות מאשר חבריהם הלא-פופולריים.

"רמה הולמת של תמיכה חברתית יכולה לתפקד כ-"בולם זעזועים" נגד בעיות בריאות פיסיות ונפשיות", מסביר בהודעתו ד"ר נורמן שמידט מאוניברסיטת אוהיו.

"נראה שמעט חברים טובים הולכים בהתאמה עם בריאות טובה יותר", אמר בראיון לחדשות רויטרס, החוקר הראשי ד"ר תומס ג'ואינר מאוניברסיטת פלורידה, "זה לא כל כך כמות החברים אלא יותר האיכות של הקשר החברתי ואנשים שיש להם מערכת יחסים אחת, שתיים או יותר צריכים להיות בסדר אם הקשר הוא חם, מקבל ובעל יחס של כבוד הדדי".

למעשה, איכות מערכת היחסים היא חיונית לרווחתו של אדם באותה מידה כמו אימון גופני, שתיית אלכוהול במידה ודיאטה מאוזנת, מוסף ד"ר ג'ואינר.

המחקר, שפורסם בביטאון לפסיכולוגיה קלינית וחברתית, מצא כי סטודנטים שלא היו מקובלים על שותפיהם לחדר היו בסבירות גדולה יותר להיות תוקפניים מבחינה פיסית, סבלו מדימוי עצמי נמוך והראו תסמינים פיסיים מדרדרים במהלך מספר שבועות.

החוקרים ראיינו 143 סטודנטים בקולג', כמו גם את שותפיהם לחדר, תוך שהם נשאלים על תחושותיהם לגבי דיכאון, תוקפנות, כעס ודימוי עצמי, וגם מה הם מרגישים כלפי השותף לחדר.

שלושה שבועות מאוחר יותר, מילאו הסטודנטים את אותו שאלון שוב. "התוצאות שלנו הראו שאדם שחש לא רצוי על ידי מישהו אחר, עלול להיפגע במצבו הנפשי וגם ברווחתו הפיסית", מסכמים החוקרים.

מקור:
Journal of Social and Clinical Psychology 2000;336-351

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום