עישון עלול לגרום לאיבוד שמיעה

(0)
לדרג

כבר מזה זמן ידוע שעישון גורם לנזק בריאות, אולם עכשיו הוכיחו חוקרים יפנים כי העישון עלול לפגוע גם בשמיעה. שמיעה עולה בעשן

מאת: כבר מזה זמן ידוע שעישון גורם לנזק בריאות, אולם עכשיו הוכיחו חוקרים יפנים כי העישון עלול לפגוע גם בשמיעה. שמיעה עולה בעשן

חוקרים מבית הספר לרפואה באוסקה, יפן, בראשותו של ד"ר נוריוקי נקנישי, כותבים במחקר כי "התוצאות מראות כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעה בשמיעה, במיוחד צלילים בתדרים גבוהים, מאשר לא מעשנים".

החוקרים ערכו בדיקות שמיעה ב-1,554 עובדי משרד יפנים, בגילאי 30 עד 59, שעבדו בחברה גדולה משנת 1994 עד 1995.

מתוצאות המחקר, המתפרסם בביטאון רפואה תעסוקתית וסביבתית, עולה כי הסיכון לאיבוד שמיעה של צלילים בתדר גבוה עולה ככל שמעשנים יותר סיגריות ביום, כמו גם מספר שנות העישון.

לדוגמא, גברים שעישנו יותר מחפיסת סיגריות אחת ביום, היו בסיכון גבוה פי שניים לאיבוד שמיעה בהשוואה ללא-מעשנים. עוד נמצא במחקר כי גברים שעישנו חפיסה ליום במשך 40 שנה או יותר, היו בסיכון של פי שניים עד שלוש לאיבוד שמיעה של צלילים בתדר גבוה.

ד"ר נקנישי ועמיתיו מאמינים כי איבוד השמיעה נובע מירידה בהזרמת הדם ל-cochlea, הוא שבלול האוזן, איבר המעוצב בצורת ספירלה מעוגלת, ממוקם באוזן הפנימית והאחראי על העברת צלילים למוח.

יחד עם זאת מציינים החוקרים כי המעשנים היו "פחות בריאים", גורם העלול לתרום לאיבוד השמיעה אצל מעשנים.

מקור:
Journal of Occupational and Environmental Medicine 2000;42:1045

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום