החולה המדומה

(0)
לדרג

למה באמת לא הגעת היום למשרד? מה מסתתר מאחורי יום המחלה והאם בישראל מתחלים יותר? לבריאות

מאת: סקר שנערך בארה"ב מגלה כי רק ב-40 אחוזים מהמקרים בהם לקח העובד "יום מחלה", הסיבה האמיתית הייתה אכן מחלה או בעיה רפואית. גם הסקר שנערך בקרב גולשי doctors מגלה אצלנו תמונה דומה, ולפיה רק 46 אחוזים ממצביעי הסקר לקחו את "יום המחלה" בשל בעיה רפואית. אז מהן הסיבות האמיתיות שאנחנו לוקחים יום מחלה?

סקר שנערך בארה"ב ואשר נועד לבדוק את הסיבות האמיתיות שמאחורי לקיחת "יום מחלה" על ידי העובדים, מגלה כי רק בארבעה מתוך כל עשרה מקרים אכן היה מדובר במחלה. הסקר בוצע על ידי "Commerce Clearing House", מגזין מוביל לאינפורמציה עסקית, והוא נערך בקרב 150 מנהלים למשאבי אנוש ב-41 מדינות.

גם סקר doctors שנערך בקרב הגולשים חושף תמונה דומה, רק 46 אחוזים מ-248 הגולשים שהצביעו בסקר אכן לקחו "יום מחלה" בשל מחלה.

ל-60 האחוזים הנותרים בסקר שבוצע בארה"ב, אותם אלו שלקחו "יום מחלה" בשל סיבות אחרות ממחלה, היו תירוצים אחרים. בראש רשימת התירוצים עמדו עניינים משפחתיים שתפסו 21 אחוזים מהתירוצים, סידורים אישיים תפסו 20 אחוזים, ו-5 אחוזים היו אלה שחשו כי "מגיע להם יום חופש".

ומה המצב אצלנו?

אז כאן בישראל מסתבר, הגולשים חושבים על עצמם ככל הנראה קצת יותר מאשר על המשפחה. מתוך 54 האחוזים הנותרים, אלו שלקחו "יום מחלה" מסיבות אחרות, ההתפלגות ביו המצביעים הייתה שונה מאוד מאשר בארה"ב.

מתוך מצביעי הסקר שלקחו "יום מחלה" מסיבות אחרות, רק 12.5 אחוזים לקחו אותו בשל עניינים משפחתיים. 19 אחוזים מקבוצת ה-"סיבות האחרות" לקחו "יום מחלה" בשל סידורים אישיים ואילו הרוב המוחלט, 68 אחוזים, לקחו את "יום המחלה" בשל התחושה של "מגיע לי יום חופש".

אז אולי כאן בישראל אנחנו חושבים קצת יותר על עצמנו, ואולי החיים כאן בישראל קצת יותר לחוצים, ולקיחת ימי החופש במסווה של "ימי מחלה" נועדה לפרוק חלק מהמתח של החיים בישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום