ספינת האהבה

(0)
לדרג

מיוחד: דיאליזה על ספינות שעשועים עבור חולי כליות, שעד עתה היו מוגבלים בנסיעות ארוכות, עוגן הרם

מאת: עד כה הוגבלו חולי כליות מלנסוע נסיעות ארוכות בשל הצורך בטיפולי דיאליזה, אולם יחידות דיאליזה ניידות על ספינות שעשועים פותרות את הבעיה וחולים הזקוקים לדיאליזה יכולים מעתה לממש את חלומם להפליג על ספינת שעשועים. ספינת האהבה - עכשיו גם לחולי כליות

חולים הסובלים מכשל בתפקוד הכליות חייבים להגיע באופן קבוע לטיפול דיאליזה, טיפול שבמהלכו הם מחוברים למכונה כתחליף לכליות הפגועות. בשל טיפול הקבוע, נמענת מחולי כליות רבים האפשרות לנסיעות ארוכות.

אולם לחברת נסיעות מיוחדת במינה בשם "Dialysis at Sea", דיאליזה בים, יש שמונה מרכזי דיאליזה ניידים והם מיקמו אותן על ספינות שעשועים נבחרות. הרעיון קרם עור וגידים לפני 23 שנים בידי בעל ואישה, שניהם סוכני נסיעות, לאחר שחברתם הטובה לקתה בכשל כליות חמור.

"היא לא יכלה לטייל יותר משום שהיא נזקקה לטיפולי דיאליזה", מספר סטיב דהברוקס, נשיא החברה והוגה הרעיון, "אז ארגנו לה מכונת דיאליזה על הספינה והיא חזרה ליהנות שוב מטיולים".

הרעיון הפך לחברה מסודרת המספקת טיולי הפלגה בכל העולם. חולי הכליות המצטרפים לספינה, נהנים מאותם מסלולים של שאר הנוסעים, וזאת ללא צורך לדאוג בקשר לטיפולי הדיאליזה הניתנים על הספינה.

עד ל-12 חולים הזקוקים לדיאליזה נכללים בכל הפלגה, מספר נוסעים שהחברה שומרת אותו נמוך בכוונה. "אנחנו לא רוצים שההפלגה תיהפך ל-"טיולי דיאליזה", הרעיון הוא חופשה והנופשים רוצים במיוחד להתרחק מבתי חולים וחולים אחרים", מסביר דהברוקס. על הספינה עצמה אין שום פרסום על כך שיש בספינה מכונת דיאליזה, ולעיתים קרובות החולים עצמם אינם יודעים מי מקרב הנוסעים האחרים נזקק לטיפול.

שאר הנוסעים, שאינם זקוקים לטיפולי דיאליזה, כלל אינם מודעים לכך שישנו ציוד רפואי מיוחד בספינה וכי ישנם נוסעים המקבלים טיפולי דיאליזה.

יחידות הדיאליזה הניידות ממוקמות על ספינות שלהן אספקת מים וחשמל באיכות גבוהה לתפעול יחידות הטיפול. היחידות גם עומדות בסטנדרטים של ה-AMA,American Medical Association, יחד עם צוות רפואי מיומן הנמצא על הספינה.

"בשנה הקרובה, הספינות שלהן יחידות דיאליזה, יפליגו לאיים הקריביים, הוואי, אלסקה, ברמודה, קנדה והים התיכון", אומר דהברוקס, "והטיולים משתנים כל שנה".

לאתר החברה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום