חידוש: השתלת בהונות רגליים במקום אצבעות ידיים

(0)
לדרג

יש תקווה לחולים שאיבדו את אצבעותיהם. רופא אמריקני הצליח לשפר את טכניקת ההשתלה והוא משתיל את בהונות הרגליים של החולה במקום האצבעות שאבדו לו. תן לבהונות שלך ללכת במקומך

מאת: יש תקווה לחולים שאיבדו את אצבעותיהם. רופא אמריקני הצליח לשפר את טכניקת ההשתלה והוא משתיל את בהונות הרגליים של החולה במקום האצבעות שאבדו לו. תן לבהונות שלך ללכת במקומך

מרק פרינגל, מארה"ב, נולד בלי שלוש האצבעות האמצעיות בידו השמאלית ולפני כמה חודשים אף איבד חצי אצבע נוספת בתאונת מסור ביתית. בזמן שהמומחים הרפואיים אמרו לפרינגל כי "אין מה לעשות" , הוא שמע על ד"ר קוין צ'ונג מאוניברסיטת מישיגן, המבצע השתלות בוהן-אצבע.

ד"ר צ'ונג העביר שתי בהונות רגליים אמצעיות והשתיל אותן בידו השמאלית של פרינגל. גידים, עצבים, ורידים, עורקים, עצמות ועור מוסרים מהרגל ומחוברים מחדש ליד. "אשתי תמיד אמרה לי שהבהונות שלי כל כך ארוכות, שאני יכול לנפנף איתן לשלום", צוחק פרינגל, בראיון לחדשות אי.פי, "כנראה שהיא צדקה".

מעט מאוד מנתחים בעולם מבצעים את ההליך המסובך. ד"ר צ'ונג, מנהל המרכז לרפואת יד באוניברסיטת מישיגן, ביצע את ההליך בעבר בחוואים שאיבדו אצבעות בתאונות עבודה.

"ההליך הרפואי הוא מושלם מהבחינה של תפקוד האצבעות", אמר ד"ר צ'ונג בכנס שנערך ביום ראשון באוניברסיטת אמורי, "אני לא יכול לגרום לבהונות להיראות כמו אצבעות אמיתיות, אולם אני יכול לגרום להם לתפקד ולהרגיש כמו אצבע אמיתית".

מחקר משלים שנערך יחד עם בית חולים בטייוואן, ואשר פורסם לאחרונה בביטאון לניתוחי יד, הראה כי לאחר ההשתלה, היד מתפקדת בצורה יעילה כמו כל יד אחרת.

ד"ר צ'ונג הוסיף כי הליך השתלת הבהונות עדיף על תותבות משום שהתותבות הן מגושמות, חסרות רגישות ומחייבות יותר מידי תחזוקה שוטפת. ד"ר צ'ונג מספר כי רוב החולים לא אוהבים את מראה ההשתלה, אולם זו לא הסיבה שהם מגיעים אליו.

"הם באים אלי בשביל תפקוד האצבעות", אומר ד"ר צ'ונג, "הצעד הבא הוא ללמוד איך לגרום לבהונות להיראות יותר כמו אצבעות. אני מקווה שבסופו של דבר, הנדסת רקמות תאפשר לנו לגדל "חלקי חילוף" שייראו מבחינה קוסמטית כמו אצבעות ויקדמו מאוד את ההליך".

פרינגל אוהב את "אצבעותיו" החדשות. "הן אינן כליל היופי, אבל עכשיו אני יכול סוף סוף לשחק בייסבול עם שני הבנים שלי", הוא מסכם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום