מחקר: נשים מתמכרות יותר לסיגריות

(0)
לדרג

למדע ידוע זה מכבר שבני אדם מסויימים רגישים יותר להתמכרות לניקוטין מאחרים ומעשנים יכולים לספר לכם כמה קשה להפסיק. מחקר חדש חושף: נשים, לבנים ובני נוער מתמכרים יותר לניקוטין

מאת: למדע ידוע זה מכבר שבני אדם מסויימים רגישים יותר להתמכרות לניקוטין מאחרים ומעשנים יכולים לספר לכם כמה קשה להפסיק. מחקר חדש חושף: נשים, לבנים ובני נוער מתמכרים יותר לניקוטין

מחקר חדש בארה"ב חושף את הקבוצות הרגישות יותר להתמכרות לניקוטין שבסיגריות, גם כאשר מדובר באותה כמות של צריכת סיגריות או אפילו צריכה פחותה.

"ניקוטין הוא ככל הנראה החומר הממכר ביותר מכל הממכרים", אומרים ד"ר דניס קנדל וד"ר קוין כהן, מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, במחקר המתפרסם בגיליון ספטמבר של "Nicotine and Tobacco Research", "שיעורי ההתמכרות לניקוטין באוכלוסיה הכללית גבוהים יותר משיעור ההתמכרות לאלכוהול, מריחואנה או קוקאין".

החוקרים בדקו שאלונים שמולאו על ידי יותר מ-22 אלף נבדקים, ובו הם נשאלו שאלות על הרגלי העישון שלהם. אם נבדק ענה "כן" על שלוש מתוך שש השאלות שנשאל, הוא קוטלג כמתמכר, כשהם נשאלים שאלות כגון: "האם ניסית להפסיק לעשן ונכשלת?", או "האם יש לעישון תוצאות שליליות בחייך המקצועיים או האישיים?".

"אנחנו לא טוענים כי השאלונים מספקים קביעה מדוייקת על התמכרות, רק את אלו שנמצאים בסבירות גדולה יותר להיות מתמכרים", כותבים החוקרים.

על פי תוצאות המחקר, נשים מעשנות פחות סיגריות מגבריםן, אולם הן סובלות משיעור גבוה יותר של התמכרות, במיוחד בגילאי 18-49. לדעת החוקרים, הממצאים מלמדים כי לנשים יש נטייה גדולה יותר מגברים להתמכרות לניקוטין.

עוד גילה המחקר כי באופן דומה, אנשים צעירים, המעשנים פחות סיגריות ממבוגרים, מגלים שיעורי התמכרות גבוהים יותר. גם לבנים נמצאו מעשנים כבדים יותר ו-"מכורים" יותר מאשר שחורים.

"המחקר הוא צעד ראשון לבדיקת התמכרות לניקוטין באוכלוסיה הכללית", מסכמים החוקרים, "ההבדלים בין הקבוצות יכולים לנבוע מהבדלים בהרגלי העישון, הבדלים ביולוגיים והבדלים סוציאליים".

מקור:
Nicotine and Tobacco Research September 2000

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום