דגנים מצופי שוקולד מפחיתים רמות כולסטרול

(0)
לדרג

דגנים מצופי שוקולד מפחיתים רמות כולסטרול

אנשים הצורכים דגני סובין לשם הורדת רמות כולסטרול אך לא מסופקים עקב טעמם המשעמם, יכולים להנות מבשרה חדשה: דגני סובין מצופי שוקולד.

במחקר שפורסם בכתב העת Archives of Internal Medicine , נמצא כי דגני סובין מצופי שוקולד מעלים את ריכוז ה-HDL (הכולסטרול "הטוב"), מורידים את רמות ה-LDL (הכולסטרול "הרע") ומקלים על עצירות.

"לדגני סובין עשירים בסיבים, מעטים בשומן ועשויים מקקאו (מצופים בשוקולד) יש השפעה טובה על פעולת המעיים ועל שימור רמות ה-HDL" כך ע"פ ד"ר דוד ג'נקינס מאוניברסיטת טורונטו בקנדה.

דגני הסובין הללו מופקים מצמח הקקאו אשר עשיר יותר בסיבים. סיבים אלו מוסרים כאשר מייצרים מהקקאו שוקולד.

במחקר האכילו החוקרים 25 נחקרים בוגרים ובריאים דגני בוקר עשויים מסיבי קקאו המכילים 25 גרם סיבים לארוחה למשך שבועיים. למען הבקורת הנחקרים החליפו את הדיאטה לאכילת דגני בוקר מצופי שוקולד עם תכולת סיבים נמוכה (6 גרם לארוחה) לשבועיים נוספים.

תוצאות הראו שרמות ה-HDL עלו ב-7.6 אחוזים והיחס בין LDL ל-HDL נפל ב-7.6 אחוזים, בשבועיים של אכילת דגני בוקר מצופי שוקולד.

לעומת זאת אכילת דגנים נמוכים בסיבים הראתה ירידה ב-HDL ועליה ביחס HDL ל- LDL. באופן מפתיע נמצאה ירידה יחסית בלחץ הדם באכילת דגני בוקר נמוכים בתכולת סיבים.

החוקרים מסבירים את התוצאה המפתיעה בכך שבקקאו קיימים מרכיבים שעלולים להעלות את לחץ הדם (כמו בקפה או תה), אך לתוצאה סופית יש לאשר זאת במחקר גדול יותר.

Archives of Internal Medicine 2000;160:2374-2379

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום