שבר בצלעות: טיפול בכאב

(0)
לדרג

ב"בני ציון" מוצעת שיטת טיפול חדשנית להפחתת כאבים בחולים לאחר שברים בצלעות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית החולים בני ציון מוצעת שיטת טיפול חדשנית לטיפול בכאבים של חולים הסובלים מבעיות נשימתיות עקב שברים בצלעות, כתוצאה מטראומה או ניתוח. השיטה האמריקאית אומצה על ידי ד"ר בוריס יאנובסקי, רופא מרדים במחלקת ההרדמה בבית החולים. שיטת הטיפול סייעה לשיקומו של גבר בשנות ה-60 לחייו שנפצע קשה בתאונת דרכים.

ד"ר יאנובסקי מסביר את הטיפול בגבר שסבל משברים רבים בצלעות בעקבות תאונת דרכים. "הטיפול בתרופות הגנריות מנע ממנו להשתעל ולנקות את הריאות, מצב שהעמיד אותו בסכנה לדלקת ריאות. כידוע, תרופות נרקוטיות גורמות לעתים לבעיות בהחלמה הטבעית של הגוף, ובזכות הטיפול בשיטה החדשנית הצליח החולה להתיישב בפעם הראשונה ואף להשתעל, וניתן היה לראות שינוי מיידי".

לדברי ד"ר יאנובסקי, "המדובר בהכנסת צינורית דקה להזלפת חומר להרדמה מקומית נקודתית לעצבים המעורבים בהולכת כאב מהאזור הפצוע. הצינורית מחוברת למשאבה מיוחדת, אשר משחררת את החומר המאלחש בקצב מבוקר מדויק להפליא. ייחודיות הטיפול בכך שאין תופעות לוואי שניתן לראות במטופלים הנוטלים תרופות נרקוטיות הגורמות לעייפות, בחילות והקאות, מדכאות את המערכת החיסונית ומדכאות שיעול".

מנהל מחלקת ההרדמה במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' לואיס גייטיני, אמר: "הטיפול הוא נדיר מסוגו בארץ ומצוי רק בתחילת דרכו. אנחנו מיישמים את ההליך בתחומים נוספים של הרפואה, וניתן לראות במקרים רבים כי ההליך מונע סיבוכים מיותרים ומסייע להחלמה מהירה".

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום