מחקר חדש מציע שיטה חדשה לטפל בהשמנה

(0)
לדרג

מחקר חדש מציע שיטה חדשה לטפל בהשמנה

מחקר חדש (שהתבצע בעכברים) מציע שדיכוי של אנזים אחד בגוף יכול למנוע השמנה שמופיעה בדרך כלל באנשים שצורכים דיאטה עשירה בשומנים.
האנזים הידוע בשם: Acyl CoA משחק תפקיד חשוב שיצירה של טריגליצרידים ( הצורה שבה השומן נאגר ברקמות השומן בגוף). בעבר האנזים נחשב חיוני לאגירה של שומנים בגוף וכן להשרדות. אך במחקר חדש שהתפרסם בגיליון מאי בכתב העת Nature Genetics החוקרים מה- University of California, טוענים כי עכברים שעברו הנדסה גנטית ונולדו ללא האנזים שרדו ללא כל בעיות היו רזים ובריאים.
בנוסף העכברים צרכו דיאטות עשירות בשומנים ולא השמינו. בדיקה מעמיקה יותר של התוצאות הראתה שהעכברים ההלו היו עדיין מסוגלים לייצר טריגליצרידים, אך היתה עליה בקצב המטבוליזם בגופם כך שאגירת השומנים נמנעה. עובדה זו עומדת בניגוד לאמונה שרווחה עד כה בספרות המדעית שהאנזים הנ"ל הינו היחיד היכול להביא ליצירה של טריגליצרידים.
החוקרים מדגישים כי תוצאות המחקר מראות כי ישנם מספר מנגנונים ליצירה של טריגליצרידים, וכנראה חסימה של אחד המנגנונים יכולה להועיל בטיפול במשקל עודף. יש לציין כי תרופות מסוג זה תמצאנה רק עוד שנים מספר כיוון שאנזים זה מצוי במשפר רקמות בגוף ואינו ייחודי לשומן בלבד, עדיין יש צורך למצא מנגנון שישפיע על האנזים רק על רקמת השומן. כמו כן עדיין לא ברור האם האפקט הזה יתקיים גם בבני אדם ללא תופעות לוואי קשות. המחקר הזה בנוסף למחקרים אחרים בנושא משקל עודף מראים לנו כי הבקרה על רקמת השומן אינה במנגנון יחיד ופשוט וששמירה על משקל נמוך אינו קל כבעבר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום