משקיעים בעיניים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

קמתם בבוקר, הסתכלתם במראה - ונהיה לכם "שחור בעיניים"? מרגישים זקנים ועייפים? אל דאגה, טיפול פשוט באמצעות חומצה היאלורונית יחזיר את השנים אחורה

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311044 (מספר מקשר)

צללים כהים, קמטוטים ומראה שקוע של העיניים - אלה תופעות שמוכרות לרובנו. לעתים, תופעות אלה נובעות מגנטיקה והשפעות סביבתיות; לפעמים מדובר בעקבות הגיל והשנים שחולפות.

העור שמתחת לעיניים וסביבן הוא עור דק ועדין - ולכן מועד יותר להתקמט, לצנוח ולסבול מהידלדלות של רקמת השומן התת-עורית. למרבה המזל, במלחמה נגד השפעות הזמן, נרשם ניצחון לחומצה ההיאלורונית (היאלורונן) גם באזור זה של הפנים.

הזרקת היאלורונן מטפלת בכל התופעות הללו - והופכת את המראה העייף שנגזר כתוצאה מהעיניים השקועות, הצללים הכהים, היובש וצניחת העור - למראה צעיר ורענן.

מהי בעצם החומצה ההיאלורונית, שמחוללת שינויים ניכרים בכל אזורי הפנים שלנו?

חומצה היאלורונית (היאלורונן) היא חומר שמצוי בגוף שלנו באופן טבעי - ותפקידה להזרים ולספק לעור לחות ונוזלים, החיוניים להתחדשותו ורעננותו.

כיום, הודות לפריצות דרך מהפכניות בעולם הרפואה (בכלל) והרפואה האסתטית (בפרט) -ניתן לרתום את ההיאלורונן, לטובת טיפולי אנטי אייג'ינג, באזורים נרחבים בפנים. בתחום זה, החומצה ההיאלורונית התגלתה כבשורה של ממש, בכל הקשור למילוי וחידוש אזורי פנים שאיבדו עם השנים מגמישותם ומחינניותם.

בטיפול אסתטי המבוצע על ידי הרופא, מתבצעת הזרקת חומצה היאלורונית לתוך שכבת העור. הרכב החומר המוזרק, סמיכותו וכמותו - נקבעים בהתאם לסוג הטיפול ולתוצאה הרצויה.

אחרי ההזרקה, החומצה ההיאלורונית עוזרת לשקם ולהאיץ את תהליכי הייצור של הקולגן והאלסטין בגוף.

הרכב החומר המוזרק, נקבע בהתאם לסוג הטיפול. צילום: שאטרסטוק
הרכב החומר המוזרק, נקבע בהתאם לסוג הטיפול. צילום: שאטרסטוק

מהי הקנולה, בעזרתה מזריקים את החומצה ההיאלורונית?

קנולה היא מחט ייחודית, שמאופיינת בגמישות רבה וציפוי סיליקון, ומותאמת במיוחד לטיפולים מסוג זה. בזכות הטכניקה החדשנית, שהקנולה היא פרי פיתוחה, די לרוב בדקירה אחת - להחדרת המחט לתוך העור. התכונות הייחודיות, כפי שבאות לידי ביטוי בגמישות ובציפוי הסיליקון, מאפשרות תנועה רכה וקלה בתוך העור ופיזור אחיד ושווה של החומר המוזרק.

בנוסף, המבנה הייחודי של הקנולה מפחית משמעתית שטפי דם, הנגרמים לרוב בשימוש במחטים רגילות.

יתרון נוסף של הקנולה הוא בהפחתת תחושת הכאב הנלווה לטיפול.

מהו מנגנון הפעולה של החומצה ההיאלורונית באזור שמתחת לעיניים?

החומצה ההיאלורונית המוזרקת לשק העין ממלאת את האזור בצורה עדינה ומעניקה לאזור שמסביב לעין מראה צעיר ורענן. כמו כן, ההיאלורונן מחזק את העור העדין באזור זה ושומר עליו.

פעולה נוספת של החומר המוזרק היא הפחתת הצללים הכהים שמתחת לעין (ההתכהות נגרמת מכלי דם תת עוריים שנפגעו). בקרב אנשים שההתכהות מתחת לעיניים נובעת מכך שעורם כהה יותר, תהיה אמנם השפעה מסוימת בגוון העור - אך לא היעלמות מוחלטת של הצללים הכהים.

האם הטיפול עלול להשפיע על העיניים עצמן?

טיפול באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית איננו אמור להשפיע על העיניים. כמובן, כמו בכל טיפול אחר, תמיד כדאי להפקיד את הפנים בידיים מיומנות של רופא מקצועי, מנוסה ואחראי.

מהי התדירות הרצויה של חזרה על הטיפול, כשרוצים לשמור על התוצאות?

כאשר משתמשים בחומרים איכותיים וההזרקה מתבצעת על ידי רופא מיומן, התוצאות אמורות להישמר במשך שנה-שנתיים. עמידות הטיפול תלויה גם בצורת ההזרקה ובכמות החומר שהוחדר לעור.

מחט ייחודית המאופיינת בגמישות וציפוי סיליקון. צילום: שאטרסטוק
מחט ייחודית המאופיינת בגמישות וציפוי סיליקון. צילום: שאטרסטוק

האם הטיפול כרוך בכאבים?

ניתן להרדים את האזור טרם ההזרקה במשחה מאלחשת, אבל האזור שמתחת לעיניים אינו מאופיין בכאבים מיוחדים, ולכן ניתן לעבור את הטיפול גם בלי אלחוש.

אם נוסיף לכך את העובדה שהמזרקים האיכותיים באים עם לידוקאין (חומר משכך כאבים); ונזכור את יתרונות השימוש בקנולה, על פני מחט רגילה - הרי שמדובר בטיפול קל במיוחד, שכרוך בחוסר נוחות מעטה.

כמה זמן אורך הטיפול?

הטיפול כולו נמשך כעשרים דקות, במהלכן מזריקים 1-2 c.c לשתי העיניים.

האם ישנן תופעות לוואי להזרקה?

הזרקות באזור זה אינן כרוכות בשטפי דם ותוצאת הטיפול ניכרת מיד בסיומו. לעתים תופיע בצקת קלה שחולפת מהר, אך בדרך כלל אין כל השפעה - מעבר לשיפור הרצוי במראה של האזור. הודות לעובדה שתופעות הלוואי קלות ביותר (אם הן בכלל מופיעות) - ניתן לשוב לשגרה מיד לאחר הטיפול, ללא מגבלות כלשהן.

לסיכום: קמטים, מראה שקוע וצללים כהים - כל אלה הן תופעות שפוגעות באזור העדין שמתחת לעיניים שלנו ומקנות לפנים מראה עייף ומבוגר. תופעות אלה נגרמות - הן בשל נתונים גנטיים והן כתוצאה מהגיל וההשפעות הסביבתיות. כדי לטפל במראה העייף ולהחזיר לפנים חיות ורעננות - ניתן להזריק חומצה היאלורונית באזור שמתחת לעיניים. כאשר ההזרקה נעשית בעזרת קנולה - מחט דקיקה וגמישה במיוחד - הטיפול כמעט אינו כרוך בכאבים או בתופעות לוואי. תוצאות הטיפול מיידיות ונשמרות שנה- שנתיים, בתנאים אופטימליים - שימוש בחומרים איכותיים ורופא מזריק ברמה מקצועית טובה.

ד"ר שירה אליאב מתמחה ברפואה אסתטית, חברה מן המניין בארגון האמריקני היוקרתי לרפואה אסתטית A.A.A.M - American Academy of Aesthetic Medicine.

סייעה בהכנת הכתבה: שרית שיר, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום