הבט במטוטלת

(0)
לדרג

על יכלתה של היפנוזה להפחית כאב ומתח בזמן ביצוע פעילויות רפואיות מכאיבות, איך זה עובד ואיך ניתן אפילו לחסוך כסף

מאת: מחקר חדש מעריך שהיפנוזה יכולה להפחית כאבים וחרדה בחולים שעוברים פרוצדורות רפואיות רציניות, אתה עייף... מאוד עייף...

המחקר התבצע על ידי Beth Deaconess Medical Center בבוסטון. החוקרים טוענים כי לאחר המחקר הם מצפים כי כל חולה יוכל לפנות לטיפול היפנוטיבכל פרוצדורה רפואית שיצטרך. המחקר התפרסם בגליון אפריל של כתב העת Lancet.
במחקר השתתפו 241 חולים שקבלו טיפול סטדנדרטי, או טיפול היפנוטי במהלך פרוצדורה לטיפול בעית כלי דם או בעיה כלייתית. הפרוצדורות הללו כרוכות הכנסת צינור דק דרך העור לכלי הדם עד לאיזור המחלה. לרוב החולים שעוברים פרוצדורות אלו מקבלים סמים מטשטשים למניעת הכאבים במהלך הפרוצדורות.
קבוצת מחקר אחת קיבלה את הטיפול הסטנדרטי שכלל תרופות להקלה על הכאבים והחרדה. קבוצה נוספת קיבלה טיפול שכלל תרופות ובנוסף הקשבה למצבו של החולה ונסיון לגרום לחולה להרגיש שהוא שולט בתהליך. הקבוצה השלישית קיבלה בנוסף לתרופות ולהקשבה מהצוות המטפל-טיפול היפנוטי לרלקסציה.
לדברי החוקרים היתרון בהיפנוזה הוא בכך שתשומת הלב מתרכזת במשהו אחר פרט לפרוצדורה הרפואית. תוצאות המחקר הראו כי כל הטיפולים גרמו להפחתת החרדה, אך הטיפול ההיפנוטי גרם להפחתה משמעותית יותר של החרדה. כמו כן החוקרים שמו לב לעובדה שבשיטות הטיפול האחרות רמת הכאב עלתה במהלך הבדיקה, בעוד שהחולים שטופלו בהיפנוזה לא חוו עליה ברמת הכאב. בשיטת ההיפנוזה וכן בשיטה שכלל האזנה לחולה ושיתופו בתהליך כמות התרופות שהחולה קבל היתה חצי מהכמות הרגילה. כמו כן חצי מהחולים קבלו טיפול היפנוטי לא היו זקוקים לתרופה כלל.
סימנים נוספים שנצפו אצל החולים שקבלו טיפול היפנוטי כללו: פחות שינויים בערכי לחץ הדם, קצב הלב ונשימה. שינויים אלו יכולים להאט את התהליך הרפואי, ואכן נראה שהתהליך הרפואי בחולים שטופלו בהיפנוזה היה קצר יותר מהתהליך בקבוצות המחקר האחרות.
מסקנת החוקרים היא שלמרות הצורך בפסיכולוג ואחות מנוסה לעזור בתהליך ההיפנוזה במהלך הפרוצדורה הרפואית ישנו יתרון רב לשימוש בשיטה זו.כממו כן בדיקת התועלת הכספית הראתה ששילוב היפנוזה בתהליכים אלו עשויה לחסוך 140 $ לכל בדיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום