נשים השומרות על תזונה בריאה חיות יותר שנים

(0)
לדרג

נשים השומרות על תזונה בריאה חיות יותר שנים

מחקר חדש מעריך כי אכילת דיאטה עשירה בירקות, פירות, סיבים, ודלת שומן יכולה לעזור להאריך ובעיקר לשפר את איכות חיי האישה. החוקרים טוענים כי בריא יותר להקפיד על דיאטה עשירה בירקות ופירות במקום לספור קלוריות, לדעתם זוהי שיטה טובה מאוד לשפר את התזונה . המחקר התפרסם בגיליון אפריל של כתב העת The Journal of the American Medical Association .
המחקר כלל מעל 42,000 נשים. תוצאות המחקר הראו כי אכילת דיאטה עשירה במזונות המומלצים קשורה בסיכויי תמותה נמוכים יותר בתקופת המחקר שערכה 6 שנים. הנשים במחקר שצרכו את הכמות הגבוהה ביותר של המזונות המומלצים הראו 30 אחוזים פחות סיכוי למות מסיבות שנות במהלך המחקר לעומת הנשים שאכלו מעט מהמזונות המומלצים. כמו כן לנשים אלו היה 30 אחוזים פחות סיכוי למות מכל סוגי הסרטן, מחלות לב ואירועים מוחיים.
המחקר התבסס על ניקוד שניתן לפי המזונות המומלצים שהנבדקים צרכו בדיאטה. לדגומא כמה פעמים בשבוע האישה צרכה מזונות כגון: פירות, יקות, ומזונות דלי שומן. כל אישה במחקר קבלה את הניקוד לפי שאלון שמלאה בתחילת המחקר.
החוקרים טוענים כי התוצאות תומכות בגישה שטוענת שהתנהגות בהתאם להמלצות הדיאטניות בהחלט יכולה לשפר את איכות החיים. החוקרים מדגישים כי אין להתייחס לתוצאות מחקר זה כמאריכות חיים באופן משמעותי. זאת למרות שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים אחרים שיכולים להשפיע על תוכלת החיים כגון עישון ושתיית אלכוהול אך לא הצליחו להסיק מסקנות שאינן קשורות בגורמים אלו ומבוססות על דיאטה בלבד. אך לדבריהם המחקר אכן מצביע על כך שאכילת דיאטה מומלצת מספקת אורך חיים בריא.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום