משחקי וידאו מגבירים את ההתנהגויות האלימות

(0)
לדרג

משחקי וידאו מגבירים את ההתנהגויות האלימות

לפי מחקר חדש, משחקי וידאו יכולים להשפיע באופן מיידי ומאוחר יותר על המחשבות וההתנהגות של האדם המשחק בהם. המחקר שהתבצע על ידי פסיכולוגים מאוניברסיטת איווה בארה"ב, התפרסם בגיליון אפריל של כתב העת: Journal of Personality and Social Psychology. החוקרים טוענים כי המבנה האינטראקטיבי והגרפי של המשחקים יכולים להפוך אותם למסוכנים יותר מאשר תוכניות טלויזיה או סרטים אלימים.
החוקרים בדקו 227 סטודנטים, ומצאו כי הסטודנטים ששחקו יותר משחקי וידאו במהלך חטיבת הביניים והתיכון היו מעורבים יותר בהתנהגויות אגרסיביות. במחקר זה הסטודנטים נשאלו על דרגת האגרסיביות והאירטביליות בחייהם , לדוגמא האם הכו סטודנט אחר במהלך השנה האחרונה. החוקרים בדקו גם את החשיפה של הסטודנטים למשחקי וידאו. 91 אחוזים מהנבדקים הודו כי הם משחקים במשחקי וידאו בזמן המחקר כאשר המשחקים הנפוצים ביותר היו טטריס, וSuper Mario Brothers- שני משחקים לא אלימים, ו- Mortal Kombat- משחק וידאו אלים.
החוקרים מצאו כי סטודנטים עם אופי אגרסיבי וששחקו יותר משחקי וידאו אלימים, היו בסיכוי גבוה יותר לפתח סגנון חיים אגרסיבי. כמו כן הסטודנטים שהגדירו את עצמם כאגרסיבים נטו יותר לשחק במשחקי וידאו אלימים.
במחקר נוסף החוקריםבדקו 210 סטודנטים אשר שחקו משחקי וידאו אלימים, או בלתי אלימים. החוקרים מצאו כי הסטודנטים ששחקו משחקי וידאו אלימים הביעו התנהגויות אלימות מיד בתום המשחק. במחקר זה החוקרים נתנו לנבדקים לשחק אחד משני משחקים אחד אלים או בלתי אלים. לאחר המשחק החוקרים נתנו לנבדקים לשחק משחק נגד מתחרה. החוקרים מצאו כי הנבדקים ששחקו משחקי וידאו אלימים הביעו יותר אגרסיות כלפי המתחרה שלהם בשלב השני של המחקר.
מסקנת החוקרים היא שלמשחקי וידאו ישנה השפעה מיידית והשפעה ארוכת טווח. כמו כן החוקרים משערים כי משחקי וידאו אגרסיביים מעודדים התנהגות זו על ידי עידוד המשחק לפתור בעיות באופן אגרסיבי. בניגוד לטלויזה או סרטים משחקי וידאו דורשים מהמשחק לקחת חלק אקטיבי בפעולות האלימות, ויתכן שעובדה זו מחזקת עוד יותר את ההתנהגות האגרסיבית. החוקרים ממליצים כי הורים ומחנכים צריכים להיות מודעים להשפעה מזיקה זו של משחקי הוידאו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום