שתיית אלכוהול יכולה לעורר התקף אסמתי

(0)
לדרג

שתיית אלכוהול יכולה לעורר התקף אסמתי

חולים אסמתיים רבים מאמינים כי שתיית אלכוהול יכולה לעורר התקף אסמתי, כעת ישנה הוכחה מדעית להשערה זו. חוקרים אוסטרליים מצביעים על קיום התופעה הזו וכן שישנה השפעה דומה לשתיית יין.
המחקר שהתבצע על ידי חוקרים מבית החולים: Sir Charles Gairdner באוסטרליה, התפרסם בכתב העת : Journal of Allergy and clinical Immunology , בגיליון מרץ, 2000. החוקרים בדקו תגובה לסוגי מזון שונים על ידי שאלון ל- 366 נבדקים חולי אסטמה בוגרים. מתוך הנבדקים כ- 93 אחוזים שתו אלכוהול ומתוכם 33 אחוזים טענו שאלכוהול היה קשור בצורה זו או אחרת להתקפות אסטמה, לפחות בשני מקרים שונים.
יין, לבן או אדום, נתפסו על ידי הנבדקים כגורמים להתקפים שהופיעו תוך שעות מהשתיה.
החוקרים מסבירים כי למרות שרוב ההתקפים האסמטיים שנגרמים על ידי אלכוהול הינם קלים המחקר מראה כי ישנם מקרים בהם מופעים גם התקפים קשים יותר. בבדיקה מעמיקה יותר של הממצאים החוקרים מצאו כי התגובות אלו היו נפוצות יותר בקרב הנשים במחקר, נבדקים שקבלו טיפול בסטרואידים בשאיפה, נבדקים שחוו את התקפות האסטמה הראשונות בגיל צעיר והחולים שניסו טיפול אלטרנטיבי באסטמה. החוקרים מצאו גם קשר בין אסטמה שמגורה על ידי שתיית יין לבין אסטמה שמגורה על ידי נטילת תרופות כגון אספירין.
החוקרים קוראים להעלאת המודעות בקרב החולים האסמטיים לגבי הסיכוי של הופעת התקפים כתוצאה משתיית יין ואלכוהול, וכן לעריכת מחקרים נוספים בנושא זה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום