מצב העור "על הפנים"? יש פתרונות מעולים

(0)
לדרג

האם קמטוטים וחוסר סימטריה בפנים מפריעים לכם? סובלים מכתמים ופיגמנטציה? החדשות הטובות: ניתן להתמודד עם פגעי הזמן בעזרת טיפולי הצערת עור. וגם: כיצד לשמור על המראה הטבעי של הפנים ולהיראות צעירה יותר. צרכנות רפואית

מאת: אורי פלד

קמטים וקמטוטים בתחילתם, פיגמנטציה, חוסר סימטריה בפנים, שחזור נפחים שאבדו עם השנים, כתמי שמש, עיצוב לחיים ריקות, שפתיים דקות ובעיות נימים - כל אלה בעיות קוסמטיות שמציקות לרוב האנשים שסובלים מהן.

חלקן מתפתחות עם השנים, חלקן מלווה גברים ונשים מצעירותם - והמשותף לכל הבעיות: אפשר לטפל בהן בקלות, על ידי שיטות מתקדמות וחומרים שאיכותם מצוינת, ללא תופעות לוואי.

טיפולי שיקום והצערה כאלה נעשים בידי רופאי עור מומחים ומנוסים, באמצעות חומרים איכותיים בלבד כמו חומצה היאלורונית. הטיפול נעשה בשיטה זעיר-פולשנית במחט חדשנית, ללא אשפוז וללא זמן החלמה ממושך, שמגביל אתכם מלחזור לפעילות שגרתית מיד.

היום ידוע גם כי כאשר הטיפולים האלה נעשים בקביעות, כחלק משגרת טיפוח סדירה, מתברר שיש להם תוצאות מפתיעות ולא צפויות - חידוש מנגנון ייצור הקולגן בעור. כלומר: הטיפולים עצמם גם מסייעים להתחדשות טבעית של העור ולהצערה שלו "מבפנים".

קמטים וקמטוטים הם בעיה שמציקה לרוב האנשים - נשים וגברים. צילום: שאטרסטוק
קמטים וקמטוטים הם בעיה שמציקה לרוב האנשים - נשים וגברים. צילום: שאטרסטוק

כיצד נוצרים קמטים בפנים? מה הקשר לחומצה היאלורונית?

ברוב המקרים, קמטים נוצרים עם הגיל כתופעה טבעית, שבה העור מאבד מהאלסטיות שלו ונראה מתוח פחות, עד להיווצרות קפלים. הסיבה היא ירידה בייצור החומצה ההיאלורונית והקולגן בעור שלנו, שאחראים למראה המלא והחלק ולייצור הסיבים האלסטיים ששומרים על עור מתוח וגמיש בשכבת הדרמיס (השכבה החיצונית).

חומצה היאלורונית היא גם החומר שאחראי לספיחת לחות ומים בגוף, מה שמעניק לעור את המראה הרענן והמלא. כשכמות חומצה ההיאלורונית פוחתת בעור - העור מתייבש מבפנים, מה שגורם עוד יותר להצטמקותו ולמראה המקומט.

הסיבה העיקרית להופעת קמטים היא אמנם ההזדקנות והירידה ביכולת הגוף לחדש תאים ולייצר סיבים אלסטיים, אבל ידוע כי גם גנטיקה והרגלי טיפוח אחראים במידה רבה להופעתם, במוקדם או במאוחר. לכן, הקמטים מופיעים בעיקר במקומות המועדים לפורענות - כמו עור הצוואר הרגיש, צדי העיניים והשפתיים, מה שמכונה בחיבה "קמטי צחוק". בכל המקומות שנחשפים לשמש ולהשפעה המזיקה של הקרינה, הגורמת להזדקנות מוקדמת ומואצת, ייראו קמטים ואף כתמי פיגמנטציה.

התוצאה המצטברת של השפעות הגיל היא עור שייראה כהה יותר וצבעו לא אחיד, נימים מורחבים שיגרמו לנקודות אדומות. כך, יחד עם הקמטים והקמטוטים - יתקבל מראה זקן יותר ולא רענן, לפעמים אפילו בגיל מוקדם יותר מהצפוי.

האם אפשר למנוע הופעת קמטים?

גם אנשים עם גנטיקה טובה ייכנעו בסופו של דבר לזמן העושה את שלו, ולכן קמטים יופיעו בכל מקרה. זאת, משום שזוהי תופעה טבעית ובלתי ניתנת לעצירה של הפחתת ייצור הקולגן והחומצה ההיאלורונית. אולם על ידי שינוי הרגלים כמו הימנעות מחשיפה לשמש או התנסות בתחזוקה שוטפת של טיפולי הצערה ואנטי אייג'ינג שונים (כמו מזותרפיה), אפשר בהחלט לשפר את מצב העור.

האם טיפולי הצערה של העור אכן יעילים?

טיפולי הצערה כאלה כוללים גם הזרקות של חומרים כמו חומצה היאלורונית. ההזרקות נחשבות גם לחלק מטיפולי המזותרפיה, טיפולים שמוכרים כבר עשרות שנים - ונעשו בתחילה כדי לטפל בבעיות של כלי דם, אבל התגלו כטיפולים שמשפרים גם את מראה העור. במקרה זה, מדובר במילוי קמטים בעור, בצורה הכי טבעית שאפשר, בחומצה היאלורונית שחסרה לעור.

כאשר מוסיפים להזרקה גם טיפול חיצוני לצורך ניקוי העור מהכתמים והמראה העייף והאפור, שנגרם עם השנים, בעזרת קרני אור בשיטת IPL בטיפול משולב - התוצאה המתקבלת היא עור שנראה מלא ומתוח יותר וצבעו בהיר ונקי מכתמי פיגמנטציה ופגמים אחרים.

כאמור, טיפולים אלה גם מצטיינים בעידוד העור להתחיל בהליכי שיקום עצמי, בכך שהם מעודדים ייצור מוגבר של קולגן וספיחת לחות. כך, ההשפעה של הזרקות לעור נמשכת לאורך זמן לאחר מכן.

למה דווקא חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר שמיוצר בעור שלנו וגורם למראה הצעיר והרענן. זהו ג'ל שנמצא ברקמות החיבור שלנו - ויחד עם הקולגן והאלסטין, אחראי לגמישות של העור ולמראה המלא שלו.

מכיוון שיש חשיבות רבה לאיכות החומר וייצורו, יש להשתמש רק בחומר אותנטי, שהרכבו הכימי אכן זהה ככל האפשר, להרכב של חומצה היאלורונית טבעית. היום החברות שנחשבות למובילות בתחום מגיעות לטיב חומר שזהה ב-90% להרכב החומר הטבעי - ומכאן נובעת הצלחתו. החומר מתקבל על ידי הגוף בטבעיות, נספג בגוף ואינו גורם לאלרגיות ורגישויות.

נהוג להשתמש אפוא בחומר שמיוצר היום בסטנדרטים גבוהים של איכות, בצורה סינתטית, בחברות שקיבלו לכך אישורים ממשרדי הבריאות בארץ, באירופה; וממנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA).

כיצד קובעים איזה טיפול עושים - וכמה טיפולים נדרשים?

בשלב הראשון, תיבדקו בידי רופאי העור המומחים, לאבחון מצבכם והתאמת הטיפולים הנדרשים לכם. מצב העור ייבחן ביסודיות וימופו כל הקמטים והפגמים שיש לתקן, כולל בעיות נימים, כתמי פיגמנטציה, לחיים שקועות, קמטוטים או קמטי הבעה עמוקים, קמטים בצוואר ובמחשוף, כתמי שמש, שקעים מתחת לעיניים ועוד.

הניסיון הרב של רופא עור מאפשר לו לאבחן ביתר קלות את הבעיות ולאתר את הנקודות שמהן אפשר לתקן את הפגמים. כך, הרופא יכול למלא את המקומות הריקים ביתר יעילות.
הטיפול שיוצע לכם נועד למראה מיטבי - ולכן הטיפול עשוי להיות הזרקה בלבד, למילוי קמטים ולתיקונים; או שילוב של הזרקה למילוי קמטים, יחד עם קרני אור, לקילוף עדין ולהבהרת העור מכתמים. למי שזקוק לכך, ישנם גם טיפולים בחומר מדולל, לשיפור המראה בצוואר ובמחשוף.

החומצה ההיאלורונית מוזרקת למקומות שבהם היא חסרה. צילום: שאטרסטוק
החומצה ההיאלורונית מוזרקת למקומות שבהם היא חסרה. צילום: שאטרסטוק

כיצד נעשה הטיפול בקליניקה?

הטיפול למילוי קמטים ושחזור נפחים - נעשה אך ורק בידי רופאי עור, בגלל הצורך בדיוק; ומשום שבכל זאת - מדובר בטיפול פולשני. הטיפול אינו אורך יותר מ-30 דקות (לערך) בתוספת של כ-30 דקות המתנה עם חומר אלחוש - כך שהתהליך כולו אורך כשעה. לאחר הטיפול, אפשר לקום וללכת - ולהמשיך בשגרת היום. אין צורך באשפוז, אלא רק להמשיך בשמירת הקיים וטיפוח העור.

כמובן, התשאול של כל מטופלת נעשה לפני הטיפול, כדי לוודא שהסיבות לטיפול "נכונות" ומשום שטיפולי הצערת עור נעשים בדרך כלל רק אחרי גיל 30. לפני גיל זה, מדובר בעיקר בטיפולים לתיקון פגמים וא-סימטריה, כמו מילוי שפתיים ולחיים; ותיקון מראה שמציק למטופלים.

האם החומצה ההיאלורונית בטוחה לשימוש? מהי פעולתה של חומצה זו?

החומצה מוזרקת למקומות שבהם היא חסרה - וממלאת את הקמטים והחוסרים מבפנים, בזכות הצמיגות והעמידות שלה. מדובר בחומר בטוח לגמרי לשימוש בגוף, שאינו יוצר תופעות לוואי, מחזיק מעמד כשנה - ונספג בעור בהדרגה.

כלומר: זהו חומר הרבה יותר נכון ובריא לשימוש אסתטי, מאשר הסיליקון שנהגו להשתמש בו בעבר - והיה הרסני לגוף, בהזרקות. החומצה ההיאלורונית סופחת מים - ובכך שומרת עוד יותר על נפח. בנוסף, החומצה מעודדת תהליכי ייצור קולגן מחודשים בעור, בזכות ההזרקה.

כיצד נראים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית?

התוצאות שמתקבלות מהזרקת חומצה היאלורונית באיכות גבוהה - הרבה יותר טובות, מבחינת השמירה על הבעת הפנים והמראה. כאשר ההזרקה נעשית נכון, לא אמורים לראות שעברתם טיפול כזה, מלבד התרשמות לטובה ממראה העור שלכם, שהשתפר מאוד. השיטה אינה אמורה לשנות למטופלים את הפנים, אינה גורמת לתחושת אי נוחות והיא הרבה יותר רב-שימושית לפיסול הפנים ולתיקון פגמים שמטופלים חפצים לבצע בעור שלהם, במקרים של חוסר סימטריה או פגמים מלידה ובגלל טראומות.

מהם יתרונות הטיפול למילוי קמטים ופיסול הפנים?

התיקון הטבעי של קמטים וקמטוטים בשיטה זו אינו משנה את המראה הטבעי של הפנים.

חומצה היאלורונית בטוחה לשימוש - והיא גם גורמת להתחדשות העור ולתהליכי החייאה שלו מבפנים, הודות להזרקות על פני השטח. היא סופחת לחות ובכך שומרת עוד יותר על גמישות ורעננות העור.

ההזרקות נעשות על ידי מחט חדשנית (קנולה), שמאפשרת עבודה על פני שטחים נרחבים, מנקודת חדירה אחת. בכך, היא מרחיבה את אפשרויות הטיפול המדויק.

כאשר משלבים את ההזרקה יחד עם טיפול בקרני האור, לניקוי העור - התוצאה המתקבלת היא עור צעיר, בהיר, חלק ובעל צבע אחיד, שתהליכי ייצור הקולגן שלו הומרצו (בזכות המכשור שיוצר פוטו רג'וביניישן).

לסיכום: טיפולי הצערה של העור, מילוי קמטים והעלמתם - הפכו זה מכבר לשגרת הטיפוח של אנשים, שמודעים לתוצאות הנהדרות שלהם ולחשיבותם. זוהי תחזוקה שוטפת וחיונית הרבה יותר מאשר טיפול חד פעמי ואקראי. למעשה, מתברר שככל שמודעים לשגרת הטיפולים, כך גם מסייעים לעור לשקם את עצמו ולעודד ייצור חומרי הצערה טבעיים משלנו.

אורי פלד, בעלים ומנכ"ל מרפאת יו-אסתטיקס לטיפולים אסתטיים בהרצליה פיתוח.

סייעה בהכנת הכתבה: איילת מיטש, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום