כמו אוויר לנשימה

(0)
לדרג

אכילת פירות יכולה למנוע התקפי אסתמה בילדים, קח פרי ותהיה לי בריא

מאת: ילדים שאוכלים פירות עשירים בויטמין C הינם בעלי פחות סיכון לחוות צפצופים ראתיים (צורת נשימה שקשורה לאסתמה).

במחקר חדש שכלל ילדים שאכלו קיווי או פרי הדר 7-5 פעמים בשבוע, הוכח כי לילדים אלו יש 30 אחוזים פחות סיכוי לפתח צפצופים ראתיים, שיעול כרוני, או שיעול לילי (סימנים של מחלת אסטמה) לעומת ילדים שאכלו פירות אלו רק פעם בשבוע. המחקר התבצע על ידי חוקרים איטלקיים והתפרסם בכתב העת Thorax, בחודש אפריל.
החוקרים בדקו 18,737 ילדים בגילאים 7-6 בעזרת שאלון שכלל שאלות על כמות פירות ההדר שהם אכלו והסימפטומים הראתיים שהם חשו. החוקרים מציינים כי אפקט מגן של פירות אילו נצפה גם בין הילדים שאכלו פירות אלו רק פעם עד פעמיים בשבוע.
צריכה של פירות אלו הוכחה כיעילה גם לילדים שחולים באסטמה. ילדים אסמטיים שאכלו את הפירות פעם בשבוע סבלו מ- 30 אחוזים התקפים במשך שנה, לעומת 47 אחוזים בילדים אסמטיים שצרכו את הפירות פחות מפעם בשבוע.
החוקרים אינם מסוגלים להצביע על המרכיב התזונתי בפירות אלו שמקנה להן את האפקט המגן נגד אסטמה, אך לטענתם צריכה, אפילו מעטה, של פירות עשירים בויטמין C מפחיתה את הסימפטומים של אסטמה. החוקרים סבורים כי יש מקום למחקר נוסף בנושא על מנת לזהות את המרכיבים התזונתיים של פירות אלו, אך בינתיים ממליצים לילדים, לא רק חולי אסטמה, לאכול את הפירות הללו, שמטיבים עם בעיות רפואיות רבות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום