תוכניות טלויזיה מלמדות ילדים צורות התנהגות לא בטוחות.

(0)
לדרג

תוכניות טלויזיה מלמדות ילדים צורות התנהגות לא בטוחות.

תאונות הינן סיבת המוות והנכות הראשונה בקרב ילדים בעולם. מחקר חדש מעלה השערה כי צורות התנהגות לא בטוחות על ידי דמויות טלויזיוניות יכולות להשפיע על ילדים לקחת סיכונים וכתוצאה מכך להיפגע.
תוכניות טלויזה רבות מראות לדגומא מעבר כבישים לא בדרך מעברי חציה שחיה של ילדים קטנים ללא שמירה של מבוגר, וילדים רוכבים על אופניים ללא קסדה או בגדים מגנים.
המחקר התבצע על ידי בית החולים לילדים בפילדלפיה. החוקרים סקרו כ- 200 תוכניות טלויזה החל מסרטים מצויירים וכלה בתוכניות חדשות ששודרו בחודש דצמבר 1996. תוצאות המחקר התפרסמו בכתב העת:
Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, בגיליון אפריל השנה.
תוצאות המחקר מראות כי 47 אחוזים מתוכניות הטלויזה שנבדקו הקרינו לפחות פעילות אחת שאינה בטוחה עבור ילדים, זאת כאשר כ- 50 אחוזים מהתוכניות שנצפו היו מיועדות לילדים בגיל הגן ובית ספר. התנהגויות אלו היו נפוצות ביותר בסרטים מצויירים.
החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים הראו כי ילדים הצופים בטלויזיה מעל 4 שעות ביממה הינם בסיכון גבוה פי 4.3 להתאשפז בעקבות תאונות, לעומת ילדים שאינם צופים בטלויזיה. כמו כן החוקרים מציינים כי רוב הילדים בהגיעם לגיל 18 צפו בממוצע תקופה שמקבילה לשנתיים מחייהם בטלויזיה. לפי נתון זה וכמות התוכניות המשדרות פעילויות בלתי בטוחות, יתכן ולתוכניות אלו השפעה גבוהה יותר מאשר לפעילויות החינוכיות שניתנות לילדים על מנת למנוע התנהגות מסוכנת.
כמו כן החוקרים מציעים כי ההורים יצפו בתוכניות הנצפות על ידי ילדיהם וינצלו את התוכניות הללו לחינוך הילדים לגבי המנעות מההיתנהגויות המסוכנות. עם זאת החוקרים סבורים כי יש מקום למחקרים נוספים בתחום לקביעת ההשפעה הממדוייקת של תוכניות אלו על הילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום