מחשבות על רצח נפוצות בגיל העשרה.

(18)
לדרג

מחשבות על רצח נפוצות בגיל העשרה.

לפי מחקר חדש כמעט חצי מהאנשים הבריאים בנפשם חוו מחשבות על רצח. המחקר התבצע על ידי חוקרים ממחלקת הפסיכולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, ופורסם בכתב העת Journal of Aggressive Behavior. במחקר התבקשו 300 סטודנטים בגילאים 18,19 לכתוב תיאור של הפעם האחרונה בה עברו המוחם מחשבות על רצח, וכן לענות על שאלון בנוגע למחשבות אלו.
60 אחוזים מהגברים ו- 32 אחוזים מהנשים שהשתתפו במחקר דיווחו על מחשבות מסוג הנ"ל. כ- 20 אחוזים מהמחשבות הללו נבעו מסיטואציות של מריבות בין נאהבים, 20 אחוזים נוספים נבעו ממריבות בין חברים קרובים או מריבות עם מורים ו-11 אחוזים מהמקרים היו קשורים לקונפליקטים בין בני משפחה.
כאשר נשאלו הנחקרים לגבי כלי ההרג בו דימיינו להשתמש כ- 25 אחוזים דימיינו שימוש בידיים ו - 25 אחוזים נוספים דימיינו שימוש בנשק כלשהו. שימוש באלות וסכינים, כאמצעי הרג, הוזכרו לעיתים קרובות בקרב הנשאלים. רוב הנשאלים הודו כי קבלו את הרעיון לכלי ההרג שלהם מסרטים, טלויזיה, חדשות או מספרים. כמו כן רוב הנשאלים הודו כי בחייהם יש להם גישה לכלי הנשק שדימיינו להשתמש בו.
לדברי החוקרים באבולוציה של האדם האגרסיה והנטיה לרצח העניקו לאדם את היתרון האבולוציוני שלו. אך רוב האוכלוסיה כיום הינה בעלת מוסר גבוה וקשר לנורמות החברתיות שמונעות מאדם לנהוג בעקבות הדחפים להרג אותם הוא חש לעיתים. החוקרים מערכים כי על ידי מחקר מעמיק של הדחפים להרג שמופיעים אצל אנשים נורמאליים והבנתם, ניתן יהיה להבין טוב יותר את אותם אנשים שכן פועלים לפי הדחפים שלהם ואולי להוריד את רמת האלימות בתרבותינו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום