הרפס גניטלי

(0)
לדרג

הרפס גניטלי- התפרצות שקטה, על חשיבות המודעות והמניעה, ועל הסכנות שבהפצה לא מודעת, שלח לי שקט

מאת: ההערכה היא שארבעה מתוך חמישה אנשים הנושאים את וירוס ההרפס הגניטלי אינם מודעים לעובדה זו. בשל חוסר הידיעה נשאים אלו יכולים להעביר את המחלה לבני זוגם או לילדיהם במהלך הלידה.

מחקר חדש שהתפרס בכתב העת The New England Journal of Medicine, על ידי חוקרים מאוניברסיטת ואשינגטון, טוען כי אנשים נוספים יחלו בהרפס גניטלי אם לא יחונכו לזיהוי הסימפטומים של המחלה. בעבר חשבו כי חולי הרפס ללא סימפטומים נדיר שיפיצו את הוירוס דרך אברי המין, אך מחקר זה מוכיח שעובדה זו אינה נכונה ורוב החולים בהרפס גניטלי קבלו את המחלה ממשהו שלא היה ידוע כנשא של הוירוס.
מחלת ההרפס הגניטלי אינה מסכנת חיים אך זו מחלה כרונית שניתן לדכא אותה על ידי טיפול בתרופות כגון: אציקלויר. סימפטומים של המחלה כוללים: נגעים שונים על אברי המין, אך רבים מהנשאים של הוירוס אינם מראים סימפטומים כלל. קשה מאוד לאבחן את המחלה שכן בבדיקת דם קשה להבדיל בין וירוס הרפס מסוג 2 שגורם למחלה באברי המין, לבין וירוס הרפס מסוג 1 שגום למחלה המוכרת בשפתיים.
המחקר השתתפו 53 אנשים שבבדיקה נמצאו כנשאים של הוירוס למרות שלא ידעו על נשאות זו, ו- 90 חולים שידעו על נשאותם. החוקרים מצאו כי 83 אחוזים מהחולים שלא ידעו על הנשאות נשאו את הוירוס בהפרשות מאברי המין, זוהי דרך ההעברה העיקרית של המחלה. כמו כן המחלה יכולה לעבור גם במין אוראלי, וכן במעבר העובר בתעלת הלידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום