אישה פגועה - מעי רגזן

(0)
לדרג

מהי תסמונת המעי הרגזן? למה היא מופיעה ולמה היא קשורה? מי הרגיז את המעי שלי

מאת: מחקר חדש בדק נשים הסובלות ממחלה הקרויה מעי רגזן. מחלה זו מאופיינת בכאבי בטן, שלשולים והפרעות בתפקוד מערכת העיכול ללא כל ממצא רפואי ברור.

חוקרים קנדיים גורסים במאמר מגיליון ינואר/פברואר של Psycosomatic Medicine Journal, כי התופעה נפוצה יותר אצל נשים שסבלו מפגיעה רגשית במהלך חייהם הבוגרים.
המחקר בדק 25 נשים עם מחלה זו בהשוואה ל- 25 נשים הסובלות ממחלה דלקתית של המעיים (בה הממצא הרפואי ברור). הנשים שנבדקו היו בנות 53-19, רובן לבנות, מרקע כלכלי, משפחתי ודתי דומה. החוקרים מצאו כי נשים הסובלות מתסמונת המעי הרגזן קבלו ערכים גבוהים במבחן שבדק האם הן היו חשופות לפגיעות רגשיות כגון: השפלה, שלילה של החופש הכלכלי והאישי וכו'.
החוקרים מצאו בנוסף כי החולות בתסמונת זו הראו יותר סימנים של הדחקה של רגשות ומחשבות מסויימות, ופחד מביטוי הרגשתן, התנהגות שמנסה למנוע הפרעה לבן הזוג, האשמה עצמית, ונטו לקחת עליהן את האשמה למאורעות שליליים שהתרחשו בסביבתן.
לטענת החוקרים יתכן שהסטרס הפסיכולוגי שקשור בתופעות לעיל קשור לסימנים הפיזיים המופיעים בתסמונת זו. המחקר בתחום זה עדיין חדש והחוקרים לא יכולים היו לומר בוודאות כי הפרעות פסיכולוגיות אלו יכולות לגרום לתסמונת המעי הרגזן.
מציאת הגורמים הפסיכולוגיים הקשורים בתסמונת זו עשויה להקל על הנשים הסובלות ממנה בעיקר בהורדת הסטרס שהן חשות, וכן תעודד אותן לפנות לרופא במחיצתו ירגישו נוח לספר על בעיותיהן הפיזיות והנפשיות כאחד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום