אתר הכירורגיה - דבר העורך

(2)
לדרג

גולשים נכבדים אני גאה להציג בפניכם את אתר הכירורגיה. מקצוע הרפואה הוא מקצוע עתיק כגילו של האדם. משחר ההיסטוריה האנושית בני האדם ניסו להביא מרפא לחוליהם בעזרת כוהני דת. וראו לאן הגענו היום...

מקצוע הרפואה הוא מקצוע עתיק כגילו של האדם. משחר ההיסטוריה האנושית בני האדם ניסו להביא מרפא לחוליהם בעזרת כוהני דת, מכשפים, רופאים, אשר למדו את סודות הרפואה והעבירו ידע זה לזה בעל פה ובכתובים. בתרבויות פר-היסטוריות כמו שומר, אשור, מצריים ויוון, הרופא היה שילוב של כוהן דת, מכשף , ומדען.
הכירורגיה התפתחה במשך אלפי שנות קיומו של האדם כמתן פתרון בעיקר לפציעות בתאונות ומלחמות, ורק במאות האחרונות נעשה שימוש בידע הטכני שנצבר למחלות אשר הפתרון שלהן הוא בעזרת ניתוחים.

התפתחות של מקצועות בתוך הרפואה היא חלוקה חדשה יחסית של כמה מאות שנים, ומקצוע הכירורגיה קיים כמקצוע נפרד החל מהמאה ה - 12 . בימי הביניים, הרפואה כולל ניתוחים, בוצעו על ידי כוהני דת. בהוראת האפיפיור הפסיקו הכמרים לטפל בחולים, אך מקצוע הכירורגיה לא עבר לידי רופאים אלא עסקו בזאת הספרים והגלבים. אלו בצעו הקזת דם וניתוחים קטנים בנוסף לתספורת. במאה ה- 16 הנרי ה- VIII באנגליה העניק הכרה מלכותית למקצוע: "האגודה המלכותית למקצוע הספרות והכירורגיה של לונדון", אשר בהמשך הפכה לאגודה הכירורגית המלכותית הבריטית. כמו בכל מקצוע כאשר הידע גדל ומתרחב נוצרו תת-מקצועות, אשר התפלגו והפכו להתמחות נפרדת. כך נוצר מקצוע האורטופדיה, כירורגית חזה ולב, נוירוכירורגיה, וכד'. בעבר הלא רחוק הכירורג הכללי ביצע ניתוחי בטן וחזה , ניתוחי עיניים וראש תיקן שברים בגפיים ועוד. כיום אלו הם מקצועות נפרדים אשר המומחיות בהם נרכשת בנפרד.

באתר זה - נעסוק בנושאים השונים הקשורים לכירורגיה כללית.
בדף הראשי של האתר הכירורגי - תופענה הכתבות האחרונות אשר פורסמו באתר.

ברצוני להקדיש אתר זה לזכרו של מורי ומלמדי בכירורגיה פרופ' משה דינצמן, מעמודי התווך של הכירורגיה בישראל., אשר הלך לעולמו.
אני מאחל לכולכם גלישה נעימה.


דר' א. ויזר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום