בצקות גוף: טיפול ומניעה

(0)
לדרג

בשורה לחולי האנגיואדמה התורשתית: תכשיר חדשני לטיפול בבצקות נוסה בהצלחה במרכז הרפואי שיבא ואושר באירופה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

תכשיר חדש המיוצר בטכנולוגיה מהפכנית, אושר לאחרונה על ידי הוועדה לתרופות CHMP שליד הרשות האירופית לתרופות. התכשיר (בשם: Ruconest) מורכב מאנזים אשר מיוצר בשיטה חדשנית של הנדסה גנטית. האנזים הנמצא בכמויות קטנות בדם - inhibitor-C1 - חיוני לשמירה על שלמות ופעילות כלי הדם הקטנים וחסר אצל החולים במחלת ה"אנגיואדמה התורשתית".

עד היום הופק האנזים מאלפי מנות דם בדרך יקרה ומסובכת וניתן לחולים בעירוי לוריד. התכשיר החדש מופרש בחלב של ארנבות בהן הוטמע גן אנושי (ארנבות טרנס-גניות) והרכבו זהה כמעט לחלוטין לחלבון האנושי. הפקת האנזים על ידי הנדסה גנטית תאפשר לייצר בעתיד כמויות גדולות של האנזים בדרגת ניקיון גבוהה ולהימנע מהצורך בתרכיזי דם.

צוות המרכז לאנגיואדמה בשיבא, בניהולו של ד"ר אבנר רשף, השתתף בשנים האחרונות בניסויים שכללו טיפול בחולים בעת התקפים בצקות בחלקי גוף שונים, כולל בצקות בלוע ובגרון. עד היום ניתנו בשיבא עשרות טיפולים עם התכשיר החדש, הן בהתקפים חריפים של המחלה והן כטיפול מונע - והתוצאות מעודדות.

אנגיואדמה תורשתית היא מחלה נדירה המתבטאת בהתקפים חוזרים, בצקות בגפיים, אברי מין, פנים, וכן התקפים של כאבי בטן. כמחצית מהחולים סובלים מכאבים קשים ולעתים מנפיחות בלשון ובלוע העלולה לגרום לחנק ומוות. המחלה נדירה (כ-250 חולים בישראל) ואינה מאובחנת כראוי. המחלה מטילה נטל כבד על המטופל ומשפחתו ומשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים. במרכז לאנגיואדמה מעניקים טיפול במחלה על כל היבטיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום