חבר לעט

(0)
לדרג

על המצאה חדשה בתחום טיפולי הפוריות, עט הזרקה, בפעם הבאה כשתצטרכי להזריק במקום בעייתי, זריקת עידוד

מאת: עט פיוריגון - עט להזרקה עצמית, מהפכני וידידותי, מאפשר למטופלת בטיפולי פוריות הזרקה עצמית בכל מקום בכל עת. השימוש מאפשר התאמה מדויקת של המינון המוזרק (כולל מינונים נמוכים במיוחד), וחשוב לא פחות - תוך שמירה על איכות ושגרת החיים
בשביל מה בכלל צריכים את זה?

לראשונה בישראל משיקה חברת אורגנון את "עט פיורגון" (Puregon Pen), המצאה מהפכנית המקלה מאוד על שגרת חייהן של המטופלות ומאפשרת להן הזרקה עצמית, יומיומית, בבית (או בכל מקום אחר).

כ-10%-15% מהזוגות בעולם המערבי וכן בישראל, סובלים מבעית פוריות. זוגות אלו יעידו כי טיפולי הפוריות הם תהליך מאוד תובעני, קשה, מתסכל ומייסר. חלק מהסבל נובע מהצורך לקבל זריקות יומיומיות של הורמונים מהלך כל הטיפול עד הביוץ או שאיבת הביציות שהתפתחו. בדרך כלל זריקות יומיות אלו כרוכות בביקור אצל אחות ויוצרות תלות במרפאה ובאחיות.
הצורך להגיע מדי יום אל האחות המזריקה גורם למטופלות לאי נוחות, משבש את שיגרת יומן, פוגע בדיסקרטיות הטיפול ומחייב אותן לשתף את הסביבה בבעייתן הרפואית (האחות המזריקה, צוות סניף קופת החולים אליה היא שייכת, שכנים וחברים אותם היא פוגשת בסניף הקופה וכ').
מטלה יומיומית זו הופכת להיות מטלה כובלת ומסורבלת המכבידה על חיי המטופלת. עם קושי נוסף מתמודדות המטופלות בסופי השבוע ובחגים בהם סניפי הקופה סגורים, ואז, בנוסף על חיפוש אחות תורנית או מוקד רפואי, ההזרקה כרוכה בתשלום מיוחד.

עט ההזרקה פותח במיוחד להקל התהליך המסורבל, המכאיב והתובעני והופך את המסע אל ההריון הנכסף לידידותי יותר.
העט מעוצב בצורת עט יוקרתי. פיורגון, הרקומביננט FSH, הורמון המגרה את התפתחות הביציות בזקיקי השחלות, מסופק למטופלת בצורת מחסנית ובה תמיסת הפיורגון מוכנה להזרקה. מחט ההזרקה המולבשת על העט הינה מחט דקה למדי, שפותחה במיוחד עבור עט פיורגון, כך שהדקירה בעת ההזרקה כמעט ואינה מורגשת.

נפח תמיסת הפיורגון המוזרק מידי יום קטן במיוחד על מנת למזער הכאב וחוסר הנוחות שבתהליך.

המטופלת , שמקבלת מהרופא המטפל הוראות הזרקה יומיות עד לביקור הבא, יכולה להשתמש בעט מידי יום, או מידי מחזור טיפול, בכל מקום ובכל זמן ולהשתחרר לחלוטין מהתלות הקבועה של ביקורים יומיים במרפאה.
יתרון חשוב נוסף הוא ביכולת לכוון את העט להזרקה מדיוקת של טווח רחב מאד של מינונים בהזרקה אחת - ממינון מינימלי של 25 יחידות בינלאומיות של ההורמון פיורגון ועד למינון של 450 יחידות בינלאומיות בדקירת מחט קטנה אתת ובנפח מיזערי (להדגמה - היום , בזריקות הקונבנציונליות, נפח של 75 יחידות בינלאומיות של הורמון ה FSH הוא 1 מ"ל, בעוד שעם העט ניתן להזריק 450 יחידות פיורגון במחצית הנפח.
יתרה מכך, היום, בטרם השקת עט פיורגון, הרופא המטפל, בבואו להחליט על משטר ההזרקות, נאלץ להתחשב במינון האמפולות הקים בשוק, והוא בד"כ כפולות של 50 או 75 יחידות בינלאומית של FSH . עם השקת העט, יוכל הרופא המטפל להתאים באופו עדין יותר את המינון הרצוי, בהתאם לתגובת המטופלת, ולהורות על הזרקה של כל מינון שהוא כפולה של 25 יחידות בינלאומיות של פיורגון או אף 8.333 יחידות.

ואף כי רבות מהמטופלות מזריקות לעצמן בלי שום קושי מדי יום, הרי שכל ייעול בתחום מבורך.

בזבוז?

קרה לא אחת, כי רופא נאלץ להורות על הזרקת חלקי אמפולות , כשהטיפול התאים יותר למינון ששונה מכפולות של 50 או 75 יחידות. במקרים אילו, תהליך ההזרקה מסורבל עוד יותר, פחות מדויק וגורם לביזבוז של התרופה שבציידו בזבוז כספי מיותר.
השימוש בעט אינו דורש כל מיומנות מיוחדת, כך שכל אחת יכולה להשתמש בו בעצמה ללא כל עזרה מקצועית צמודה. כל מטופלת , לאחר הדרכה קצרה המופיעה בעלון לצרכן, תוכל ליהנות מפשטות התפעול, הקלות בכיוון המינון, נוחות הטיפול, וביטחון בדיוק מירבי של המינון שהוזרק.

מניסיון שנרכש באירופה, שם משווק עט פיורגון מזה כשנתיים, ובארה"ב (שם משווק מאפריל השנה), המשוב המתקבל מכל המעורבים היינו חיובי.

הרופאים שבעי רצון מהגמישות המירבית שהעט מאפשרת בהתאמת פרוטוקול הטיפול. גם אחיות מדווחות על מטופלות מרוצות מאוד.

בישראל מתבצעים כ-38,000 טיפולי פוריות בשנה (מתוכם כ- 18,000 טיפולים להפריה חוץ גופית). השימוש בעט עשוי לא רק להקל על הנשים המטופלות אלא גם להוזיל עלויות ולהפחית מהעומס המוטל על המערכת.
העט ומחסניות פיורגון הוכנסו לשימוש בקופות החולים כללית ולאומית, וצפויים להיכנס גם לקופות החולים מכבי ומאוחדת.



בואו לדבר על כך בפורום פיריון האשה והפריה חוץ גופית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום