צמיד חדש מנטר זיעה

(0)
לדרג

הידעת? ניתוח כימי של הזיעה שלך יכול לספר הרבה על מצבך הגופני. חוקרים אמריקאים פיתחו צמיד דקיק שיכול לספק מידע מועיל לספורטאים ואולי בעתיד לאבחן מחלות

מאת: מערכת zap doctors

פיתוח אמריקאי חדש בתחום הטכנולוגיה הלבישה: צמיד אשר יכול לאבחן את הזיעהץ. יישום ראשוני של הטכנולוגיה יכול להתאים לאתלטים הרוצים לעקוב אחר הפעילות הגופנית שלהם. אולם, היישומים המאוחרים והמעניינים יותר יכולים להיות עבור אנשים החולים במחלות ומצבים כרוניים.

הצמיד שפותח על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, הוא הצמיד הקומפקטי ביותר מכל צמיד מעקב לביש אחר שנמצא כרגע בשוק. כל מרכיבי הצמיד מוטמעים בפלסטיק גמיש שיכול להפוך לצמיד או סרט לראש. הצמיד מנטר אלקטרוליטים כגון נתרן ואשלגן ללא הפסקה ועל ידי ניתוח דרך הזיעה ולעקוב גם אחר סמנים ביולוגים כגון לקטט. החוקרים בחנו את המכשיר על תמיסות בהן ריכוזי הנתרן והאשלגן היו ידועים. כאשר מצאו שהמכשיר מספיק מדויק הם עברו למחקר עם נבדקים על אופני אימון והשוו את המדדים מהמכשיר שלהם לדגימות זיעה שנלקחו בזמן האימון. בנוסף, גויסו מתנדבים בריאים להשתמש במכשיר בעודם רצים. המתנדבים שתו כמויות שונות של מים כדי לבדוק כיצד רמות יובש עלולות להשפיע על המדידות.

בצמיד הקטן יורכבו גם החיישנים וגם מעגלי העיבוד של האביזר. הצמיד מצויד עם בלוטות' המאפשר העברת המידע הנאסף למכשיר הסמארטפון. החוקרים הצליחו לגשר על הפער הקיים כיום בין האות האלקטרוני המופק על ידי החיישנים, חיזוקו וסינונו, העיבוד שלו ותמסורת אלחוטית הנמצאת באביזרים לבישים עם חיישנים ביולוגיים. הם עשו זאת על ידי שילוב של טכנולוגיות שכבר קיימות בשוק, המאוחדות במעגלים מאוחדים גמישים ( flexible printed circuit board FPCB) עם טכנולוגיית חישנים גמישה הנמצאת על משטחי פלסטיק.

לדברי החוקרים, ניתן להטמיע בצמיד חיישנים למדידת תמיסות זיעה אחרות, ואת הצמיד ניתן להצמיד לכל מקום. אולם, עדיין מוקדם לדבר על שלב זה מאחר שהדבר מצריך אסיפת נתונים רבים כדי להבין אלו אינדקטורים ניתן לקשר אל מצבים רפואיים שונים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה פנימית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום