בדיקת דם פשוטה יכולה להציל את חייה של פעוטה בת שלוש

(0)
לדרג

חייה של נעמה, פעוטה בת שלוש ותשעה חודשים, נמצאים בסכנה. הסיבה: סרטן. הסיכוי היחיד להצלת חייה: אם את או אתה יימצאו מתאימים לתרום מח עצם לנעמה. הדרך: בדיקת דם פשוטה. הבחירה לחיים

נעמה ביטון, ילדה בת שלוש ותשעה חודשים, חלתה בסרטן הדם וזקוקה להשתלת מח עצם דחופה. במאגר התורמים בישראל לא נמצא עבור נעמה אפילו תורם אחד שסוג הרקמות שלו מתאים לה ושיכול להציל את חייה.

ביום הבחירות, יום שלישי השישה בפברואר, יתקיים מבצע ארצי למציאת תורם או תורמת מתאימים להשתלת מח עצם בנעמה. את המבצע מארגנים אנשי "אורנית -- "עזר מציון", המקווים להציל את חייה של נעמה ושל חולים רבים נוספים הממתינים למציאת תורם מח עצם מתאים.

"בפתחו של כל אדם עומדת בימים אלה זכות גדולה ועצומה להציל חיים, וזאת באמצעות הצטרפות למאגר תורמי מח העצם הפוטנציאליים", אומרים אנשי "אורנית - עזר מציון" ומדגישים כי מדובר בתרומת דם פשוטה.

המבצע מאורגן על ידי עמותת "עזר מציון" ובשיתוף "החברים של אלי אלקובי", במקומות רבים ברחבי הארץ, ביניהם סניפי "עזר מציון", מרכז "אורנית", הקניונים הגדולים ותחנות מד"א.

כל הדגימות שיתקבלו במהלך המבצע ייכנסו למאגר תורמי מח העצם הפוטנציאליים שהוקם ע"י "אורנית - עזר מציון" במטרה להציל את חייהם של חולי סרטן רבים ככל האפשר.

המטרה: הקמת מאגר תורמים גדול ככל האפשר

המאגר היהודי העולמי של תורמי מח עצם פוטנציאליים מונה כיום כ- 60,000 תורמים, והגישה למאגר מתבצעת ישירות דרך מאגר התורמים הבינלאומי שבהולנד, הנמצא בשימושם של אנשי רפואה וחולי סרטן בכל העולם. הודות למבצעי ההתרמה הרבים ורחבי ההיקף שערכה "אורנית - עזר מציון" בתקופה האחרונה, זכה המאגר לגידול מרשים, ואף סייע לאיתור 14 התאמות שהצילו את חייהם של 14 חולי סרטן.

חשוב לציין כי תהליך בדיקת ההתאמה לתרומת מח עצם הוא פשוט מאוד: לאחר ביצוע בדיקת דם פשוטה נשלחות המבחנות למעבדה בארה"ב לצורך בדיקת המאפיינים הגנטיים וההתאמה. אם יימצא עבור נעמה תורם מח עצם מתאים, יהיה עליו לבצע תהליך פשוט הדומה לתרומת דם רגילה, אשר עשוי להציל את חייה.

אולם בנוסף להתמודדות הנפשית והרפואית במחלתה של נעמה והמאבק למצוא תורם מתאים, נוספים גם הקשיים הכלכליים העצומים המעורבים במבצע כזה.

מדינת ישראל אינה מממנת את העלות הגבוהה של בדיקות אלה, כ-65 דולרים לכל מבחנה, ומסיבה זו זקוקה נעמה לכמות גדולה מאוד של מתנדבים שיסכימו לבצע את בדיקת הדם הפשוטה, וכן לתורמים שישתתפו במימון בדיקת ההתאמה של המבחנות - עלות המגיעה למיליוני דולרים.

תרומות כספיות למימון בדיקות הדם ומידע נוסף לגבי יום המבצע במוקד טלאול 1212-39-2000.

האתר של נעמה ובו רשימת מרכזי ההתרמה ואפשרויות התרומה השונות





כותב כתבה זו הצטרף למאגר התורמים במבצע שנערך למציאת תורם מח עצם לאלי אלקובי ז"ל. מדובר בדקירה פשוטה של מחט ואיסוף מעט דם במבחנה. מומלץ להצטייד במעט סבלנות במקרה והגיעו מספר רב של תורמים או להתקשר מראש למרכז ההתרמה כדי לבדוק את מצב עומס התורמים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום