סודות הדיאטה המוצלחת: טיפים מאלה שהצליחו

(0)
לדרג

דיאטה מוצלחת היא דיאטה שבה מצליחים לשמור על המשקל החדש במשך שנה לפחות. אבל מה הסוד? שמנים לשעבר, שהורידו עשרות קילוגרמים, חולקים טיפים לאלו שמנסים להוריד ולא הכי מצליחים

סקר שערך פרופ' ג'יימס היל, נשיא המכון לתזונה קלינית בארה"ב, בקרב 3,000 אמריקנים שסבלו מממשקל יתר אבל ירדו במשקל בהצלחה, 15 קילוגרמים ומעלה, ושגם שמרו על המשקל לאורך זמן, לפחות שנה, מגלה את הסודות שמאחורי הדיאטה.

ממצאי הסקר פורסמו בכנס האיגוד האמריקני לטיפול וחקר השמנת יתר שנערך לאחרונה בארה"ב.

מתוצאות הסקר עולה כי גיל המצליחנים הממוצע הוא 44, חצי מהמצליחנים נחשבו לשמנים עוד כשהיו ילדים, ו-90 אחוזים מהשמנים שביצעו דיאטה מוצלחת גם ניסו לרזות קודם ולא הצליחו.

ברוב הדיאטות המוצלחות שביצעו שמנים לשעבר, הם הורידו 30 קילוגרמים במהלך חמש עד עשר שנים, והם נשקלו יותר מפעם בשבוע.

כולם ערכו איזשהוא מעקב אחרי התקדמות הדיאטה שלהם והם פעלו לפי תוכנית מוגדרת מראש. המצליחנים גם עשו פעילות גופנית של קצת יותר משלוש שעות בשבוע, כשמספר הקלוריות הממוצע ששרפו בפעילות הגופנית בשבוע היה 2682.

פעילות גופנית: מה מוריד את המשקל

עוד עולה מתוצאות המחקר כי עשרה אחוזים ממצליחני הדיאטה רזו בלי פעילות גופנית, אולם שליש מהמצליחנים עסקו בהליכה ובפעילות גופנית, כשהשאר הרימו משקלות, נסעו על אופניים או עסקו בפעילות אירובית כלשהי.

המרזים המוצלחים לא צרכו מזון מהיר יותר מפעם בשבוע ומתברר כי מיעוט פחמימות לא עזר בשמירה על המשקל אלא דווקא פעל בצורה הפוכה.

עוד מתברר כי 50 אחוזים מהשמנים לשעבר ממשיכים לספור קלוריות ושומן גם אחרי שירדו קילוגרמים רבים ושמרו על משקלם, כשכולם צימצמו בצריכה היומית של קלוריות ושומנים, הפחיתו כרבע מכמות השומן שצרכו בדרך כלל ודאגו ש-25 עד 30 אחוזים מהקלוריות בתפריט הנוכחי מקורן בשומן.








המידע באדיבות רוש פרמצבטיקה בע"מ, יצרנית "קסניקל" והמחויבת לטיפול בהשמנת יתר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום