כיצד לטפל בילד שנזקק להחייאה?

(0)
לדרג

מחקר בדק: עיסויי לב בלבד מול החייאה הכוללת עיסויים והנשמות - איזו שיטה עדיפה בילדים עם דום לב? הקליקו וקראו את תוצאות המחקר

מאת: מערכת zap doctors

ההנחיות העדכניות של ה-American Heart Association במבוגרים כוללות שינויים בשיטת ההחייאה המומלצת כאשר מדובר במגישי עזרה שאינם צוות רפואי. כך למשל, מזה שנתיים כבר לא ממליצים לבצע החייאת לב-ריאה (CPR) על ידי הנשמות ועיסויים, אלא ביצוע עיסויי לב בלבד עד הגעת צוות רפואי. ההמלצות מבוססות על מחקר שפורסם בשנת 2007 והראה שאין הבדל ביעילות שתי השיטות.

מטרת המחקר הנוכחי, שבוצע על ידי חוקרים מיפן, ופורסם השבוע בעיתון היוקרתי - The Lancet, היתה לבדוק האם יש הבדל ביעילות בין שתי השיטות בקרב ילדים הנזקקים להחייאה.

שיטות

במסגרת מחקר פרוספקטיבי, כלל ארצי, שבוצע ביפן, נכללו 5,170 ילדים עד גיל 17 אשר חוו דום לב מחוץ לכותלי בית החולים בין השנים 2005-2007, ונזקקו להחייאה על ידי עוברי אורח. נאספו נתונים על הגורמים לאירוע: גיל, מין, וסוג ההחייאה שבוצעה. המדד העיקרי שנבחן היה מצבו הנוירולוגי של הילד חודש לאחר האירוע, כפי שנמדד בסולם Glasgow-Pittsburgh cerebral performance category.

תוצאות

1,495 ילדים (29%) סבלו מדום לב על רקע קרדיאלי, לעומת 3,675 ילדים (71%) מסיבות אחרות.

1,551 (30%) ילדים עברו החייאת לב-ריאה קונבנציונאלית, לעומת 888 ילדים (17%) שעברו עיסויי לב בלבד.

אחוז ההישרדות הכללי חודש לאחר האירוע עמד על 9%.

לילדים שעברו החייאה כלשהי (משני הסוגים) על ידי עובר אורח היה סיכוי גבוה באופן מובהק לשרוד במצב נוירולוגי טוב, לעומת כאלה שלא עברו החייאה עד הגעת הצוות הרפואי (4.5% מול 1.9%).

כאשר הגורם לדום לב לא היה לבבי היה יתרון מובהק לשיטת ההחייאה הקונבנציונאלית על פני עיסויי לב בלבד (7.2% מול 1.6%).

כאשר הגורם לדום לב היה קרדיאלי לא היה הבדל מובהק בין שתי השיטות (9.9% מול 8.8%). מתחת לגיל שנה, ללא קשר לגורם או לשיטת ההחייאה, סיכויי ההישרדות נמוכים ביותר (1.7%).

מסקנה

בילדים העוברים דום לב מחוץ לכותלי בית החולים יש חשיבות רבה לביצוע החייאה על ידי עוברי אורח. שלא כמו במבוגרים, יש להקפיד על ביצוע החייאת לב-ריאה קונבנציונאלית ואין לבצע עיסויי לב בלבד.

לתקציר המחקר- לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום