חומצה פולית מגבירה את הסיכוי לתאומים

(0)
לדרג

נשים הרות הלוקחות תוספי Folic acid הן בעלות סיכוי רב יותר ללדת תאומים, אומרים חוקרים בשוודיה.

מאת: נשים הרות הלוקחות תוספי Folic acid הן בעלות סיכוי רב יותר ללדת תאומים, אומרים חוקרים בשוודיה.

נשים הרות הלוקחות תוספי חומצה פולית, בעלות סיכוי רב יותר ללדת תאומים, אומרים חוקרים בשוודיה. התוספים מפחיתים את הסיכון בפגמים בלידה, אבל לתאומים יש בעיות משלהם, הם נוטים יותר ללידה מוקדמת, למשקל נמוך בלידה, ובעיות נוספות.
נשים רבות לוקחות Folic acid לפני ובמהלך ההריון על מנת להפחית את הסיכון של התינוקות לפגמים פנימיים, למשל spina bifida. בארצות הברית התוספת על פי חוק של ויטמין סי בדגני בוקר ולחם מלא מאז 1998, הפחיתה את המקרים של spina bifida ב 19%. נתונים אלה ממריצים מדינות אחרות להעביר חוקים דומים.
ואלם המחיר עלול להיות גבוה מהרווחים, במיוחד בארצות בהן המחלה לא נפוצה באופן יחסי, כך אומר בנגט קולין, מהמוסד טורנבלד בלונד. ביחד עם צוותו בחנו את הנתונים מרשם הלידות בשוודיה, ואספו נתונים לגבי נשים הרות ושימוש בתרופות מאז 1994.
על פי הנתונים, 2569 נשים דיווחו על נטילת תוספי חומצה פולית. יחס לידת תאומים לנשים אלה היה גבוה ב 2.8 אחוזים. בכלל האוכלוסייה השוודית לעומת זאת, אחוז התאומים עומד על 1.5 אחוזים בשנות התשעים המאוחרות.
ריבוי עוברים
הסיבות להבדלים אינן ברורות. הצוות של קולין בדק אפשרות של גורמים אחרים. אמהות מבוגרות למשל, נוטות יותר ללידת תאומים. יכול להיות שחומצה פולית מגבירה את הסיכויים לריבוי עוברים או הפרייה של יותר מביצית אחת.
אם Folic acid מגבירה את מספר התאומים, הרי שהתוספים עלולים לגרום ליותר בעיות משהם פותרים. קולין מחשב שאם 30% ממאה אלך נשים בשבדיה ייקחו תוספת חומצה פולית, ייוולדו 225 זוגות נוספים של תאומים. 450 תינוקות אלה פעמים רבות נולדים לפני הזמן, במשקל נמוך, ונמצאים בסכנה בריאותית. בדרך כלל, ניתן להימנע רק מארבעה או חמישה מקרים של ספינה ביפידה.
קולין אומר שיש צורך במחקר נוסף על מנת למקד את ההשפעות של Folic acid . "אני חושב שצריך לשקול את השיקולים בעד ונגד במיוחד במקומות כמו שבדיה, בה קיים יחס נמוך של מקרי ספינה ביפידה", אמר.
ואולם, ניקולס וואלד, מומחה לרפואה מונעת בבית החולים ס. ברתולומיו בלונדון אינו משוכנע מהמחקר השבדי. הוא מעדיף מחקר בעל היקף גדול יותר, שיבדוק רק נשים צעירות, שטרם עברו טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום