צמח הג'ינג'ר ובחילות הבוקר

(0)
לדרג

יש לך בחילה? קרקרים, ג'ינג'ר, על מה ולמה? ואיך?

מאת: ממחקר שהתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת "מיילדות וגינקולוגיה" (Obstetrics and Gynecology) עולה כי צמח הג'ינג'ר הוא תרופה מצוינת כנגד בחילה, ואפילו כנגד התקפי הבחילה הקשים מהם סובלות נשים הרות.

הרפואה העממית נוהגת להמליץ על השימוש בצמח כנגד בחילות אך עד כה לא היו להמלצה זו סימוכין מדעיים. ויתרה מכך: מעולם לא נבדקו המינונים הרצויים של הצמח להשגת מטרה זו, ובמיוחד לא אצל נשים בהריון. בנוסף, לא ידוע כיצד נטילת הצמח בכמויות גדולות עלולה להשפיע על העובר.

במחקר, שנערך על ידי צוות חוקרים מתאילנד, נבדקו שבעים נשים הרות שסבלו מבחילות והקאות הקשורות להריונן. מחציתן קיבלו ארבע כמוסות ליום של צמח הג'ינג'ר ומחציתן קיבלו כמוסות חסרות כל חומר פעיל (פלסבו). הנשים, כמובן, לא ידעו לאיזו קבוצה שויכו.
בתחילת המחקר, כל הנשים שהיו אמורות לקחת את החומר הפעיל, וכמעט כל הנשים מקבוצת הביקורת (מלבד שתיים), דיווחו על הקאות פעם עד פעמיים ביום. לאחר ארבעה ימי מחקר התברר כי רק שליש מקרב הנשים שנטלו את הצמח סבלו מהקאות לעומת שני שליש מן הנשים שנטלו פלסבו. לכשנשאלו על הרגשתן הכללית, ענו שני שליש מהנשים ב"קבוצת הג'ינג'ר" כי הן מרגישות "הרבה יותר טוב" לעומת שלושה אחוז בלבד שענו כך בקבוצת הפלסבו.

עורכי המחקר ציינו כי הממצאים מרשימים למדי, בעיקר אם נלקחות בחשבון העובדות שמשך הטיפול ארך רק ארבעה ימים ושהמינונים שניתנו היו קטנים בהרבה מאלו שמומלצים על ידי המרפאים העממיים. משתתפות המחקר קיבלו בסך הכל גרם אחד של ג'ינג'ר ליום בעוד שברפואה העממית מומלץ על לקיחת גרם אחד מספר פעמים ליום, על פי הצורך.
ד"ר ווארו טילר, מאוניברסיטת לאפייט שבאינדיאנה, הגיב על הממצאים באומרו כי אפשר אומנם לקבל כמות מספקת של ג'ינג'ר ממשקאות (כמו ג'ינג'ר אייל) וממאפים המכילים את הצמח, אך קשה לדעת מהו המינון המדויק בצריכה מסוג זה. לכן, טוב יותר לקחת את החומר בכמוסות, כיון שאז ניתן לדעת מהי הכמות שנלקחה.

עורכי המחקר לא מצאו שנטילת הג'ינג'ר במהלך המחקר גרמה לנזק כלשהו לעוברים. עם זאת, הם מציינים, בשל קבוצת המדגם הקטנה יחסית שנבדקה, אין לדעת בוודאות האם צריכת הצמח במהלך ההריון אינה פוגעת בעובר. על מנת לוודא זאת, יש צורך במחקרים נוספים על מספר גדול יותר של נשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום