אלפי הריונות בלתי רצויים מדי שנה בישראל

(0)
לדרג

ארבעת אלפים בנות עשרה יולדות מדי שנה בישראל. עובדה זו נחשפה בכנס האחרון של "החברה הישראלית לגינקולוגיה של ילדות ומתבגרות"

מאת: ארבעת אלפים בנות עשרה יולדות מדי שנה בישראל. עובדה זו נחשפה בכנס האחרון של "החברה הישראלית לגינקולוגיה של ילדות ומתבגרות"

בשנת 1998 עברו בארץ אלפיים וחמש מאות נערות מתחת לגיל תשע עשרה הפסקת הריון באופן חוקי. מספר ההפלות הבלתי חוקיות אינו ידוע. מדי שנה יולדות בארץ ארבעת אלפים נערות מתחת לגיל תשע עשרה, אצל מרביתן מדובר בהריון לא רצוי, מחוץ לנישואין. המשמעות האישית, הנפשית, הרפואית והחברתית של תופעת ההריונות של נערות צעירות עמדה במרכזו של יום עיון מיוחד של "החברה הישראלית לגינקולוגיה של ילדות ומתבגרות", שנערך לאחרונה במרכז הרפואי "אסף הרופא".

במסגרת הכנס הוחלט, לראשונה, על הקמת פורום ארצי, רב מקצועי, לטיפול ממוקד בבעיה. בפורום חברות לשכות הרווחה האזוריות, עמותת "דלת פתוחה" ורופאים מומחים, שיעמדו בקשר עם מערכות החינוך, במטרה לגבש בקרוב תבניות לזיהוי, טיפול ומניעת הבעיה.

לד"ר מיכל ירון, רופאת נשים, שיזמה וארגנה את הכנס, ישנן השגות על הדרך בה אמצעי התקשורת מתייחסים לנושא. "מיניות בני הנוער מושפעת מהחשיפה למדיה ולפרסום המדגישה, לעיתים באופן מוסווה ולא פעם באופן בוטה, קיום יחסי מין בגיל צעיר כסימן להצלחה חברתית. לעומת זאת, המציאות מוכיחה כי קיים חוסר ניכר בחינוך המיני ובהבנה של בני הנוער את המשמעות הכרוכה בקיום יחסי מין בגיל צעיר, בדרכים הבטוחות למניעת הריון (שכן יש חוסר הבנה לגבי "היכולת להרות") ולמניעת הדבקה במחלות מין. בקרב בני הנוער קיים לחץ חברתי וסביבתי, יש חסכים רגשיים, קשיים בבית הספר ועוד." אומרת ד"ר ירון.

בהתייחסה אל יום העיון מסבירה ד"ר ירון כי "מטרת המפגש הייתה להעלות את הנושא לדיון בפורום רב מקצועי שיתווה לראשונה מדיניות ברורה, עקבית ואחידה לטיפול בבעיה, תוך נקיטת האמצעים המתאימים בחברה הישראלית. מדובר בבעיה שמקיפה את כל שכבות האוכלוסייה, למרות שהיא מקושרת עם שכבות סוציואקונומיות נמוכות או עם נערות מתירניות, שמעשנות סמים ושותות אלכוהול, כאשר האמת היא שהבעיה מופיעה גם בקרב השכבות המבוססות, פשוט כי זו בעיה שאינה מטופלת נכון ברמה החברתית, החינוכית והמניעתית"

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום