גומות חן: מחלום - למציאות

(0)
לדרג

כולנו גדלנו על ספר הילדים "גומות החן של זוהר" - ואם לא נולדנו עם גומות חן, חלמנו עליהן. החלום יכול להפוך למציאות בעזרת הליך כירורגי פשוט, קליל - והפיך

שירותי אסתטיקה רפואית
054-4435085

כולנו גדלנו על ספר הילדים "גומות החן של זוהר" מאת מאיר שלו - וחלמנו, כמו זוהר גיבורת הספר, כי ייווצרו לנו גומות חן, בדרכים שונות ומשונות, על אף שלא נולדנו איתן. גומות חן יוצרות חיוך נאה, מאירות את הפנים, ועל פי אמונות מסוימות - אפילו מביאות מזל למי שנולד עמן, וגם שגשוג כלכלי והצלחה.

כיום, באמצעות הליך כירורגי פשוט וקל, ניתן להפוך את חלום הילדות למציאות - ולהציב גומות חן בפנים, בכל מיקום או עומק שנרצה.

"יצירה של גומות חן מתאימה לאנשים צעירים עם איכות עור בריאה", מסביר ד"ר אבי ממלידר, רופא כללי, מיומן בטיפולים אסתטיים ובעל הכשרה אירופאית במיקרו כירורגיה ומוסיף: "בדרך כלל מדובר על אנשים מגיל 20 (בערך) עד גיל 40 (בערך), שמבנה הפנים שלהם מתאים ואשר רוצים לשנות את מראה פניהם או להוסיף לו דבר מה. ההליך כיום הופך מהליך נדיר - להליך חדשני ומוכר. עשרות אנשים מתעניינים בו בכל חודש, אך רק מעט רופאים בארץ מתמחים בו - ויודעים לבצע אותו כמו שצריך".

איך יוצרים גומות חן, מבחינה טכנית?

"ההליך הוא הליך מרפאתי, כלומר: מתרחש במרפאה עצמה - ולא דורש שום הכנה מעבר לכך. הוא מבוצע בהרדמה מקומית - ונמשך כמחצית השעה. מדובר בהליך הפיך - ובטוח. למעשה, המטופל עצמו מחליט היכן הוא רוצה את גומות החן שלו. מעמידים אותו מול מראה - וממש מבקשים ממנו לבחור את המיקום הרלוונטי לגומות, בשילוב עם הגיון רפואי ועם מקום שהוא בר ביצוע".

"לאחר שנבחרו הנקודות המדויקות לגומות, מבוצע חתך קטן מאוד, בגודל מספר מילימטרים בלבד, בתוך חלל הפה. אין צורך בביצוע חתך חיצוני בעור או בלחי - ולכן בתום ההליך לא נשארות כל צלקות. מעבירים חוט תפירה בצורה נכונה ובמיקום הנכון, כך שנוצרת גומה שנראית טבעית, על ידי החיבור בין השריר הרלוונטי לבין העור".

האם אנשים בדרך כלל מבקשים ליצור שתי גומות או רק אחת?

"ההעדפה משתנה בין מטופל למטופל. יש כאלה שרוצים להשלים באופן פלסטי גומה אחת, להשלמת מראה של גומה טבעית אחרת שנמצאת בצד שני. ויש כאלה שרוצים לעשות שתי גומות, כדי להחיות את הפנים - ולהוסיף להן חן".

מעבר לבחירת הלוקיישן, מה עוד נדרש מהמטופל?

"הכנה מינימלית בלבד, שנועדה למניעת סיבוכים. באופן גורף אני מבקש מהמטופלים שלי ליטול אנטיביוטיקה מראש לפני ההליך, כדי להימנע מסיבוכים כמו זיהום. הכנה אחרת מצד המטופל תלויה בעיסוק שלו. לאחר הטיפול, עלולה להתעורר נפיחות למשך מספר ימים. לכן, אנשים שעוסקים בעבודה פרונטלית מול אנשים, נותני שירות למיניהם - לעתים לא נעים להם לעבוד, עד שהתופעה חולפת. יש לציין שהנפיחות חולפת אחרי ימים ספורים - וזוהי למעשה תקופת ההחלמה. בנוסף לאחר יצירת גומות החן, אסור לעשן במשך תקופת ההחלמה. מותר לשתות ולאכול מאכלים קרים ורכים בלבד, כמו מעדנים, מיצים, מרקים נבחרים וגלידה אהובה במשך 24 שעות.

איך מבטלים את הליך גומות החן?

"ניתן להתחרט ולבטל את ההליך בתקופת ההחלמה הפנימית הראשונית, שנמשכת כשישה שבועות. ביטול התפר הפנימי שיצרנו, הוא בעצם ביטול ההליך, טרם נוצר החיבור שאנחנו שואפים אליו בין השריר לבין העור".

"אבל כמעט במאה אחוז מהמקרים, מדובר על הליך בטוח, שגרתי, שלא נדרש לו שום ביטול. תיאורטית זה אפשרי בזמן הסמוך להליך עצמו. לכן צריך לבצע את גומות החן רק כשאנו בטוחים שאנו רוצים אותן באמת".

מי מבקש לעצמו גומות חן? רק נשים או גם גברים?

"יותר נשים ניגשות להליך גומות החן מאשר גברים - מפני שההליך נותן תוצאה אסתטית יפה וחיננית, ומטבע הדברים, כיום יותר נשים מעוניינות בשיפור אסתטי של המראה שלהן, יחסית לגברים".

מהם הסיכונים בביצוע ניתוח גומות החן?

"כמו בכל הליך כירורגי, הסיבוכים עלולים להיות נפיחות מקומית, כאבים קלים אשר נשלטים על ידי משככי כאבים - והופעת שטפי דם. תופעות אלה חולפות מאליהן לרוב, למעט מיקרים מעוכבי ריפוי בהם הנפיחות ממשיכה לאורך שבועות. לעיתים, ניתן לשייך את העיכוב בריפוי לפגיעה בכלי דם או בעצבים חשובים ולעיתים ניתן לשייך את הריפוי המעוכב לפגיעה בצינורית הרוק."

מתן אנטיביוטיקה מונעת מראש סיבוכים נוספים, כגון זיהומים, כל עוד הניתוח עצמו נעשה על ידי רופא מיומן - במקום המורשה לכך. רופא מיומן ומנוסה הוא רופא שמורגל לעבודה בחלל הפה, מכיר את האנטומיה של הפנים על בוריה, מהמסד ועד הטפחיים, כלומר משכבת העור החיצונית ועד לעצמות הפנים. וכן עונה ישירות לשאלה האם תיוותרנה צלקות על פני העור היום וגם בעתיד הרחוק בתשובה החד משמעית שאיננה משתמעת לשתי פנים - "לא!, ההליך מבוצע ללא צלקות נראות לעין בשום אופן".

בת אל שטרית היא לקוחה מרוצה, בשנות העשרים לחייה, שעברה את הליך גומות החן. על כך היא מספרת: "אני עובדת במרכז רפואי אסתטי - ולכן נגישה לכל החידושים בתחום הרפואה האסתטית, הניתוחים, ההזרקות ועוד. ראיתי לקוחה אחרת שביצעה את הניתוח, והתלהבתי מאוד מכמה יפה הוא יצא. ולכן רציתי גם אני לבצע אותו".

האם חלמת כל החיים על גומות חן?

"למען האמת: לא. אבל זה בדיוק מסוג ההליכים שאת עושה למען עצמך, גם אם הם לא היו תמיד חלומות גדולים. ידעתי שאין סיכוי שאתחרט, והלכתי על זה. ובאמת יצא מהמם".

איך התגובות מהסביבה לגומות החן החדשות?

"הסביבה מאוד מרוצה. לאנשים מאוד מוזר שזה לא טבעי - ושלא נולדתי עם הגומות שלי. הן נראות ממש חלק ממני. הניתוח הזה הוא איננו נפוץ כמו הגדלת חזה, למשל. לכן אף אחד איננו יכול לנחש שהגומות האלה הן לא שלך. זה נראה טבעי מאוד".

האם יש דרך לראות איך גומות החן ייראו באמצעות הדמייה, עוד טרם הניתוח?

"אין דרך לעשות הדמייה להליך גומות החן, אבל ניתן לקבוע את המיקום ואת העומק במהלך הפרוצדורה עצמה. יחד עם הרופא, ניתן לבחור את המיקום המבוקש, תוך כדי ההליך, כך שאין מקום לטעויות".

את רואה את עצמך "מבטלת" את גומות החן שלך - בהליך חוזר?

"לא. אני מאוד אוהבת את התוצאה. בהתחלה היה לי חשש שבגלל שיש לי פנים מוארכות, הגומות פחות יחמיאו לי, אבל אחרי הניתוח אני יכולה לומר בביטחון שגומות חן לא יכולות להיות לא חינניות או לא יפות. הן ייראו טוב על כל אדם. זאת הייתה הסיבה שלכתחילה עשיתי אותן - כי לא ראיתי בזה סיכון".

בעינייך, למי מתאים הליך גומות החן?

"בעיניי, לאישה שעוד לא הגיעה לגיל 40 - וחושקת בגומות חן - ההליך מתאים. לכל גומה טבעית יש נטייה, עם השנים, להפוך לקמט. לכן כדאי ליצור את גומות החן עוד לפני שמתקמטים".

איך הייתה ההחלמה מהניתוח?

"ההחלמה הייתה די קלה - וההרגשה הייתה כמו טיפול שיניים, עם תפרים שאינם עמוקים. ההליך עצמו איננו כואב מפני שהוא תחת הרדמה מקומית. וגם הכאבים שאחרי הניתוח הם כאבים קלים. לא משהו שאקמול איננו פותר".

האם אחרי הניתוח רואים את התוצאה באופן מיידי?

"בשבוע וחצי הראשון לאחר הניתוח, הגומות קיימות גם כאשר לא מחייכים. תהליך ההחלמה גורם להן להיווצר רק כאשר מחייכים. אבל תוך שבוע וחצי ,זה נראה כמו הדבר הכי טבעי בעולם".

בואו לדבר על זה עם ד"ר אבי ממלידר בפורום בוטוקס, מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום