יחסי מין בגיל צעיר מידי: פרטנר מבוגר מידי והתאבדויות

(0)
לדרג

נערות המקיימות יחסי מין בגיל צעיר מאוד נוטות לפרטנרים מיניים מבוגרים, כמו גם נטייה גבוהה יותר לניסיונות התאבדות, התמכרות והריון בלתי-רצוי, לעומת נערות צעירות המקיימות יחסי מין עם בני גילן. התחלות קשות

מאת: נערות המקיימות יחסי מין בגיל צעיר מאוד נוטות לפרטנרים מיניים מבוגרים, כמו גם נטייה גבוהה יותר לניסיונות התאבדות, התמכרות והריון בלתי-רצוי, לעומת נערות צעירות המקיימות יחסי מין עם בני גילן. התחלות קשות

מחקר שנערך בארה"ב מגלה כי נערות המקיימות יחסי מין בגיל צעיר נוטות לעשות זאת עם גבר מבוגר מהן בהרבה. המחקר מגלה עוד כי אותן נערות הנמצאות בקשר מיני עם גבר מבוגר נוטות יותר לבצע ניסיונות התאבדות, התמכרות וכניסה להריון בלתי רצוי, מאשר נערות צעירות המקיימות יחסים מיניים עם בנים בני גילן.

המחקר, שפורסם בביטאון על התנהגות מינית, מגלה עוד כי המצב חמור עוד יותר בקרב נערות שהחלו לקיים יחסי מין בגיל צעיר מאוד, בגיל 11 או 12, מאשר נערות מבוגרות יותר.

ד"ר הרולד לייטנברג והיידי זלצמן, מאוניברסיטת ורמונט בבורלינגטון, אספו מידע מ-4,201 נערות בכיתות ח' עד י"ב ומצאו כי בקרב 34 אחוזים מהנערות שהחלו לקיים יחסי מין בגיל 11 או 12, הפרטנר המיני היה גדול מהן לפחות בחמש שנים. אולם אחוז הנערות שהיה להן פרטנר מיני מבוגר הוא 12 אחוזים בלבד בקרב נערות שהחלו לקיים יחסי מין בגיל 13 עד 15, ושבעה אחוזים בלבד בקרב נערות שהחלו לקיים יחסי מין בפעם הראשונה מגיל 16 עד 18.

מתוצאות המחקר עולה כי נערות צעירות פגיעות יותר לניצול על ידי מבוגרים מהן והחוקרים מציבים סימן שאלה על אפשרות היישום והביצוע של אכיפת חוקים נוקשים יותר בנושא.

"אם חוקים נוקשים יותר יאכפו על ידי רשויות החוק, גברים צעירים רבים ימצאו את עצמם עם כתבי אישום, יהפכו לעבריינים מורשעים עם תווית של סוטה מין כשלמעשה ההתנהגות שלהם היא די נפוצה", כותבים החוקרים.

החוקרים מסכמים כי החוקים צריכים להיות ממוקדים באחוז הקטן של מבוגרים אשר מנצלים את כוחם וסמכותם ואשר מנצלים את פגיעותם של נערות צעירות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום