משקל הגוף משפיע על היכולת להיכנס להריון מטיפולי פוריות

(0)
לדרג

על המשקל, שינויים קיצוניים במשקל הגוף או מצב קיצוני לאחד הצדדים עשוי לפגוע ביכולת להכנס להריון בעת טיפולים, שקול מילים

מאת: נשים שהן רזות מידי או סובלות מהשמנת יתר עלולות לסבול מקשיים להיכנס להריון מטיפולי פוריות בשיטות כמו הפריה חוץ-גופית והזרקת זרע, כך מגלה מחקר חדש שנערך בארה"ב. עוד סיבה לדיאטה

מחקר שנערך בארה"ב בקרב נשים העוברות טיפולי פוריות מגלה כי נשים בעלות משקל גוף נמוך מידי או גבוה מידי, עלולת לסבול מקשיים להיכנס להריון. החוקרים מעריכים כי משקל הגוף משנה בדרך כלשהיא את יכולתה של דופן הרחם לקלוט ביציות מופרות וכתוצאה מכך הנשים אינן מצליחות להיכנס להריון.

המחקר הקיף למעלה מ-3,500 נשים אוסטרליות שחולקו לקבוצות על פי אינדקס מסת הגוף שלהן, כלומר על פי היחס בין המשקל והגובה של הנבדקת. החוקרים חילקו את את הנשים לארבע קבוצות עיקריות שכללו תת-משקל, משקל בינוני, משקל יתר, משקל שמן ומשקל שמן מאוד.

הנשים שדורגו במשקל הבינוני היו פוריות ב-60 אחוזים יותר מהנשים בקטגורית השמנות, ובאופן דומה, הנשים בקבוצת תת-המשקל היו פחות פוריות מהנשים במשקל הבינוני. על פי המחקר, שפורסם בגיליון נובמבר של ביטאון הרפואה הבריטי, נשים פוריות נכנסו להריון לפחות פעם אחת במהלך טיפול ההפריה.

"נמצא קשר בין אינדקס מסת הגוף, כשהיא גבוהה או נמוכה מידי, לבין הסתברות נמוכה יותר להשיג הריון אצל נשים העוברות טיפולי פוריות", מסכם ד"ר ג'ים וונג מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום