מדענים: מצאנו את הגורם לבחילות הבוקר בהריון

(0)
לדרג

חוקרים מפורטו-ריקו מצאו כי זיהום בקטריאלי, הקשור בדרך כלל לאולקוס, נמצא כמי שיכול לגרום לבחילות הבוקר במהלך ההריון. בדיקה פשוטה וטיפול אנטיביוטי יכולים למנוע את הבחילות וההקאות לחלוטין. נמצא האשם לבחילות הבוקר?

מאת: חוקרים מפורטו-ריקו מצאו כי זיהום בקטריאלי, הקשור בדרך כלל לאולקוס, נמצא כמי שיכול לגרום לבחילות הבוקר במהלך ההריון. בדיקה פשוטה וטיפול אנטיביוטי יכולים למנוע את הבחילות וההקאות לחלוטין. נמצא האשם לבחילות הבוקר?

"הליקובקטר פילורי" היא בקטריה, סוג של חיידק, הגורם בעיקר לבעיות של אולקוס בקיבה ונראה כי הוא קשורה גם למקרים של בחילות קשות והקאות הקורות במהלך ההריון. את הגילוי מסר ד"ר נילדה סנטיאגו ממכון המחקר "פונס" לגסטרואנטרולוגיה, ענף ברפואה העוסק בחקר מחלות בקיבה ובמעיים, בכנס השנתי של הקולג' האמריקני לגסטרואנטרולוגיה שנערך בניו יורק.

"ב-45 הנשים שהשתתפו במחקר, ואשר סבלו מבחילות הבוקר, מצאנו כי אצל רובן המכריע, 89 אחוזים, ישנה תוצאה חיובית להימצאות הבקטריה H פולרי", אמר ד"ר סנטיאגו בראיון לחדשות רויטרס. מתוך 44 נשים אחרות שלא סבלו מבחילות בוקר, אותן בדקו החוקרים להשוואה, נמצא כי רק בשלוש נשים נמצאה הבקטריה.

נשים רבות סובלות מבחילות והקאות בשלבים המוקדמים של ההריון, אולם חלק מהנשים מפתחות תסמינים קשים יותר של בחילות הבוקר והן סובלות מאיבוד משקל ולחוסר איזון אלקטרוליטי בגוף, מספרים החוקרים.

למרות שהבקטריה H פולרי יכולה לגרום לבחילה, היא בעיקר גורמת לזיהום בקיבה ובלי שהאנשים שנפגעו ממנה יודעים זאת. ד"ר סנטיאגו מציין כי 73 אחוזים מתושבי פורטו-ריקו נושאים את הבקטריה ולכן אם יתברר כי הבקטריה היא זו שאשמה בבחילות הבוקר, הרי שנשים יוכלו ליהנות מטיפול מניעתי עוד לפני ההריון תוך שימוש באנטיביוטיקה.

ד"ר סנטיאגו ממליץ על בדיקה פשוטה לגילוי הבקטריה וטיפול אנטיביוטי לפני ההריון. "אם את אישה המעוניינת להיכנס להריון, דברי עם רופא המשפחה על מנת שיפנה אותך לבדיקה לגילוי הבקטריה H פולרי, בדיקה שהיא מאוד פשוטה", אומר ד"ר סנטיאגו, "אם התוצאה חיובית, עלייך לשקול להשמדת הבקטריה לפני הכניסה להריון, משום שלטיפול כזה תהיה השפעה חזקה על הניסיון שלך במהלך ההריון מבחינת בחילות והקאות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום