NSAIDS: סיכונים ותופעות לוואי

(0)
לדרג

התרופות NSAIDS שכיחות ברפואה הראשונית, אולם הן אינן נטולות סיכון, ובכלל זה דימומים במערכת העיכול העליונה, התקפי אסתמה ועוד

מאת: מערכת zap doctors

מאמר Review שפורסם בגיליון חודש דצמבר של כתב העת American Family Physician עושה סדר בדגשים שכל רופא משפחה חייב להיות מודע אליהם בהקשר של מתן NSAIDS.

תרופות מסוג NSAIDS הן תרופות מרשם שכיחות ברפואה הראשונית. עם זאת, יש לזכור כי תרופות אלו אינן נטולות סיכון, ובכלל זה דימומים במערכת העיכול העליונה, אינטראקציה עם תרופות ממשפחת האנטי-קואגולציה ועוד.

דגשים חשובים בעת מתן NSAIDS:

יש לשקול הוספת PPI או חסמי היסטמין במטופלים בעלי היסטוריה של כיב מ-NSAIDS אשר חייבים להמשיך טיפול. לחילופין, ניתן להשתמש ב-Celecoxib אך לא למטופלים בעלי סיכון לבבי.

יש להימנע, ככל הניתן, משימוש ב-NSAIDS בחולי כליות, CHF או שחמת כבד. בחולים הזקוקים לטיפול ב-NSAIDA והמצויים בסיכון לאי ספיקת כלייתית, או הנוטלים חסמי ACE. כמו-כן, יש להקפיד על ניטור תקופתי של רמת הקראטינין בדם.

יש להימנע, ככל הניתן, ממתן NSAIDS בחולים המטופלים באנטי-קואגולנטים ובאספירין. באם יש צורך בטיפול בNSAIDS-, יש לצפות לעליה ברמת INR, ולכן יש לנטר את מינון הקומדין בהתאם.

התרופות NSAIDS עלולות לגרום להתקפים בחולי אסתמה. למרות שמרבית ה-NSAIDS נחשבות כתרופות בטוחות בהריון, יש להימנע מלתת אותן ב-6-8 השבועות האחרונים להריון.

לתקציר המאמר - לחצו כאן.
לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום