פעילות גופנית יכולה להקל על כאבים במהלך הריון

(0)
לדרג

פעילות גופנית יכולה להקל על כאבים במהלך הריון

במשך שנים נשים הרות התייחסו לכאבי גב, כאבים באגן וכאבי רגליים במהלך ההריון כבעיה שיש להתמודד עמה כחלק מההריון. מחקר חדש מעלה השערה שכאבים אלו מופיעים בעקבות עליה בעומס שהמשקל מפעיל על קרסוליים, אגן וגב, וכן בעקבות השינויים בפיזור רקמת השומן. לדעת החוקרים ההשפעה הזו על המפרקים יכולה להימנע על ידי פעילות גופנית מבוקרת. המחקר התפרסם בגיליון מאי 2000 של כתב העת:
The Journal of Bone and Joint Surgery .
לדברי החוקרים כאשר נשים הרות צועדות השרירים עובדים קשה יותר על מנת להגיע לתנועה שהן מבצעות במצב רגיל (ללא עודף המשקל). כמו כן החוקרים מעריכים כי רופאים המטפלים בנשים שסובלות מבעיות בשרירים ובשלד צריכים להדגיש את הערך שקיים בביצוע פעילות גופנית במהלך הריון כמניעה ותיקון נזקים לרקמות אלו.
המחקר התבצע על ידי חוקרים מ- Shriners Hospital for Children, ב- South Caroline. בדק את היציבה של 15 נשים בחצי השני של הטרימסטר האחרון להריונן, ושנה מאוחר יותר אחרי הלידה. תוצאות המחקר הראו כי מהירות, קצב, ואורך הצעדים של הנשים לא השתנו בתקופה זו. לעומת זאת נשים הרות הפעילו יותר כח על ידי השרירים בזמן הליכתן, בעיקר באיזור האגן והקרסוליים.
לדעת החוקרים המאמץ הנוסף שמופעל על השרירים יכול לגרום לכאבים הרבים שנשים חשות במהלך ההריון. כלומר בכדי לשמור על היציבה הרגילה על האשה להשתמש בצורה מוגברת בשריריםבהריון על מנת לכפר על העליה במשקל הגוף, ופיזור עומס המשקל השונה. כמו כן החוקרים מעריכים כי כושר גופני נמוך הינו גורם שמעלה את הסיכויים לסבול מכאבים במהלך ההריון. על כן התוצאות תומכות בהמלצת הרופאים לבצע פעילות גופנית מבוקרת במהלך ההריון על מנת למנוע שימוש יתר ופגיעה בשרירים חשובים בגוף. חשוב לציין כי נשים צריכות להתייעץ עם הרופא המטפל בהם לפני התחלת פעילות גופנית כלשהי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום