יותר זכרים נולדים באיזורים עם אקלים חם

(0)
לדרג

יותר זכרים נולדים באיזורים עם אקלים חם

מחקר חדש מעלה את ההשערה כי מקום המגורים הינו בעל השפעה משמעותית בקביעת מין הילודים. תוצאות המחקר מראות כי בארצות חמות בדרום אירופה ישנו מספר גבוה יותר של לידות זכרים לעומת ארצות צפוניות יותר וקרות יותר.
המחקר, שהתבצע בבית הספר לרפואה במלטה, והתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת: Journal of Epidemiology and Community Health,בדק לידות במלטה בין השנים 1890-1995, ובמערב אירופה בין השנים 1990-1995. בספרות דווח בעבר על הבדל בין מספר הלידות של זכרים ונקבות, ההערכה היא שעל כל 100 נקבות שנולדות נולדים 106 זכרים. המחקר הנוכחי הראה כי מספרים משתנים בהתאם לאיזורים גאוגרפיים.
החוקרים הראו כי באירופה במשך 5 השנים שנבדקו ההבדל לטובת לידות זכרים השתנה בהתאם לקווי הרוחב. ככל שקוי הרוחב גבוהים יותר כך ההפרש קטן. כמו כן בניגוד לדיווחים בשנים האחרונות כישנה ירידה בהפרש בין לידות זכרים ונקבות, החוקרים ממלטה טוענים כי ההפרש במידנתם גבוה מהצפוי.
לפי השערת החוקרים העליה בקווי הרוחב שמביאה לירידה בהפרש לטובת הזכרים קשורה לקור השורר במדינות שנמצאות בקווי רוחב גבוהים יותר. החוקרים העלו מספר תאוריות לגבי התוצאות, אחת מהם היא שהעובר הזכר פגיע יותר מהנקבה לנזקים סביבתיים. כמו כן החוקרים משערים כי טמפרטורה גבוהה משפיעה בצורה זו או אחרת על יצירת הזרעים.
יש לזכור כי קיימים גורמים נוספים שמבדילים בין המדינות בקווי הרוחב הללו פרט לטמפרטורה לדוגמא: סוגי אוכל, שיכולים גם הם להשפיע על תופעה זו. למרות שמטרת המחקר היתה תחילה לבדוק את היחס בין לידות זכרים לנקבות במלטה בין השנים 1890-1995, החוקרים גילו את הקשר בין יחס זה לקווי הרוחב, לדבריהם אינו תואר בספרות קודם לכן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום