על לימודי הורות

(0)
לדרג

איך מזהים את הנקודות הבעייתיות בקשר בין הורים לילדים, ואיך קורסים להורות יכולים לשפר נקודות אלו, הורות מודעת

מאת: מחקר חדש מציין כי הורים שנכחו בקורס של 12 שבועות להורות שיפרו את התנהגותם וכן את התנהגות ילדיהם.

המחקר התבצע על ידי Rush University College of Nursing בשיקגו, והוצג בכינוס: State of the Science Congress בואשינגטון. החוקרים גייסו כ- 300 הורים לילדים בגיל שנתיים עד שלוש שנים הרשומים במעון יום. החוקרים צפו באינטראקציה בין ההורים לילדים, וכן בהתנהגות הילדים במהלך שהותם במעון.
ההורים חולקו ל-4 קבוצות, קבוצה אחת נכחה בקורס להורות משך 12 שבועות. הקורס כלל תרגול של פתרון בעיות עם הילדים, הגדרת גבולות ועוד. בקבוצה השניה הגננות קבלו הדרכה והתבקשו להעבירה להורים, בקבוצה השלישית גננות והורים קבלו הדרכה בקבוצות נפרדות ובקבוצה הרביעית לא ניתנה כל הדרכה.
בצפיה מאוחרת החוקרים גילו כי ההורים שקבלו את ההדרכה המלאה נהגו פחות להשתמש בצעקות, ומכות כלפי הילדים. כמו כן הורים אלו היו פחות שלטתנים בזמן המשחק עם ילדיהם, ונהגו יותר לשבח את הישגי הילדים.
החוקרים ראו גם שילדים שהוריהם נכחו בקורסי הורות שיפרו את דפוסי התנהגותם במהלך האינטראקציה עם ההורים וכן במהלך שהותם במעון היום. ילדים אלו נהגו פחות לילל, להתחצף, לצעוק, או להביע אגרסיות בצורה פיזית. מאותה הקבוצה חצי מהילדים שהיו ידועים כסובלים מבעיה בתקשורת עם הוריהם השתפרו. וכן כל הילדים שהראו בעיות בהתנהגות במעון היום השתפרו משמעותית בעקבות נוכחות הוריהם בקורס ההורות.
החוקרים טוענים כי למרות שרוב הילדים עם בעיות התנהגות בגיל הזה (מתחת לגיל 5) מצליחים לגדול באופן תקין, ישנו מספר משמעותי של ילדים שבעיות אלו ישפיעו על ביצועיהם בבית הספר, ויכולתם ללמוד, וכן עלולים לפתח הפרעות התנהגות גם בגיל מאוחר יותר.
כמו כן החוקרים טוענים כי התוכנית שבוצעה במחקר היתה יעילה במיוחד שכן היא איפשרה להורים לבחור את הסיטואציות בהן הם התקשו בקשר עם ילדיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום