אכלת אותה? עכשיו הרגע

(0)
לדרג

"אדם שלא יכול לעכל את עצמו, לא יכול לעכל שום דבר", למה לא לאכול מלח ולמה לאכול דווקא מזון מן החי? בתיאבון

מאת: לחץ ומתח הוא חלק מהחיים, כדי להירגע, מרגלית שילה מקופ"ח לאומית, ממליצה לאכול בננות, תפוחי עץ, חמוצים, כבד, ביצים ואגוזים- על אוכל מרגיע.

יום המזון הבינלאומי מצוין מידי שנה ב-16 באוקטובר ומטרתו להעלות את המודעות לתזונה נכונה, מאוזנת ובריאה. תזונה לא מאוזנת עלולה לגרום לחוסר איזון בגוף ואף להיות גורם מאיץ בהופעת מחלות ובעיות גופניות שונות.

"אדם שלא יכול לעכל את עצמו, לא יכול לעכל שום דבר", מסבירה מרגלית שילה, מנהלת האגף לרפואה משלימה בקופת חולים לאומית, "הרפואה המשלימה מתייחסת לגוף ולנפש כאל מכלול אחד ולכן יש חשיבות גדולה לתזונה המשפיעה גם על מצב הרוח". גם מחקרים מדעיים גילו את הקשר בין מרכיבים במזון לבין ההשפעה שיש למרכיבים אלו על מערכות הגוף השונות וגם את ההשפעה של חומרים שונים הנמצאים במזון על מצבו הנפשי של האדם.

בזמן מתח היד מושטת באופן טבעי להכניס משהו לפה. אכילת מזון מלוח כמו פיצוחים או בייגלה אינה טובה לגוף משום שמלח גורם לעלייה בלחץ הדם ואילו הקמח הלבן שבבייגלה גורם לליחה בגוף, משפיעה לרעה על זרימת הדם ולכן זו הסיבה לתחושת המלאות והאי נוחות לאחר אכילת מזון מסוג זה.

שילה ממליצה על מזונות מין החי מאחר והם מכילים ויטמינים מסוג B המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית, והנמצאים בעיקר בבשר. קבוצת הויטמינים מסוג B מכילים בין השאר את הויטמינים החשובים 12B, ריבופלבין, ניאצין, חומצה פולית וויטמין 6B, ויטמנים הידועים ביכולת להשפיע לטובה על מצבי מתח גופני ואף במקרים של דכדוך נפשי. שילה ממליצה על כבד, ביצים ודגים המכילים ויטמינים מקבוצת B, ואילו לצמחוניים שאינם אוכלים בשר, ממליצה שילה על תחליפים כמו מזונות המכילים סויה, אגוזים, שמרי בירה ונבטי חיטה, המכילים אף הם את הויטמין המרגיע.

שמן זית ושמן חמניות מקלים על מערכת העיכול ולכן גם על המתח הגופני, ולכן רצוי לאכול סלטים מתובלים בשמנים אלה. "השומן הבלתי רווי בשמנים אלה מתפרקים טוב יותר בגוף ולכן הם מקילים על תהליך העיכול", מסבירה שילה, "רצוי גם לאכול ירקות עליים וירוקים שגם הם מקלים מאוד על תהליך העיכול, שכן הם מכילים כלורופיל שהוא חומר משתן שגם עוזר לזרימת דם טובה יותר".

חילוף חומרים טוב הוא מרכיב חשוב בתזונה נכונה ושילה מסבירה כי הירקות משתנים במהלך העיכול ועוזרים למנוע את תחושת המלאות לאחר האוכל. ברשימת "הירוקים" ניתן למצוא גם חסה, שמיר, פטרוזיליה, גרגר הנחלים, כרוב, כרפס ומלפפונים.

פרות גם עוזרים להקלת מתחים בגוף. מומלץ לאכול תפוחי עץ, ודווקא את תפוחי העץ החמוצים, תמרים, אגסים ובננות. הסיבה לתפוח החמוץ דווקא נעוצה ברפואה הסינית המאמינה כי חמוץ שייך לכבד האנרגטי של האדם האחראי על הכעסים, ואכילת תפוח חמוץ משחררת כעסים ולחצים.

שילה מסבירה כי הבננות טובות כטיפול מיידי ורגעי לרגישות בקיבה ואילו אגסים ותמרים משחררות ליחה במקומות שונים בגוף ועל ידי כך משפרות את זרימת הדם.

שתייה המומלצת כמרגיעה היא תה שמקלה על הגוף ועוזרת בהסרת תחושת הכבדות מהגוף. כדאי לשתות תה ירוק בתוספת מליסה, לואיזה, קמומיל או רוזמרין. יחד עם זאת מזהירה שילה את הסובלים מלחץ דם גבוה לא לשתות תה ירוק משום שהוא מעלה את לחץ הדם.

רפואה משלימה נותנת מגוון רחב של פתרונות לאלו שאינם מוצאים מזור ברפואה הקובנציונלית. בין הטיפולים הניתנים בתחום ניתן למצוא שיאצו, אקופונטרה, טאי-צ'י, הומופאתיה, רפלקסולוגיה ואף טיפול בפרחי בך. שילה ממליצה בחום לפנות לטיפולים אלו על מנת ליהנות מהיתרונות הגלומים בהן ולמצוא פתרון לבעיות שהרפואה אינה מוצאת להן תשובה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום