תזונה נכונה: חיים יותר זמן וחיים יותר טוב

(0)
לדרג

מחקרים מדעיים גילו כי תזונה נכונה עוזרת לנשים לחיות זמן רב יותר ואילו תזונה נכונה אצל ילדים עוזרת להם לחיות טוב יותר. תזונה נכונה - הדרך אל האושר

מחקרים מדעיים גילו כי תזונה נכונה עוזרת לנשים לחיות זמן רב יותר ואילו תזונה נכונה אצל ילדים עוזרת להם לחיות טוב יותר. תזונה נכונה - הדרך אל האושר

תוצאות מחקר שבדק הרגלי אכילה של נשים, גילה כי דיאטה עשירה בירקות, פירות, סיבים ודלת שומן יכולה להאריך, ובעיקר לשפר, את איכות חייהם של נשים. לדברי החוקרים, עדיף ובריא יותר להקפיד על דיאטה עשירה בירקות ופירות, במקום לספור קלוריות.

במחקר, שפורסם בגיליון אפריל של כתב העת The Journal of the American Medical Association, השתתפו למעלה 42,000 נשים. מתוצאות המחקר עולה כי לנשים שהקפידו על דיאטה שהיא עשירה במרכיבים שפורטו מקודם נהנו מסיכויי תמותה נמוכים יותר, וזאת על פני תקופת המחקר שערכה שש שנים.

המחקר הראה לנשים שצרכו את הכמות הגבוהה ביותר של המזונות המומלצים יש סיכוי של 30 אחוזים פחות למות מסיבות שונות במהלך המחקר, זאת לעומת נשים שאכלו מעט מהמזונות המומלצים. כמו כן עלה מהמחקר כי לנשים אלו היה סיכוי של 30 אחוזים פחות למות מכל סוגי מחלות הסרטן, מחלות הלב ואירועים מוחיים.

המחקר התבסס על ניקוד שניתן לפי המזונות המומלצים שהנבדקים צרכו בדיאטה. נשים נשאלו כמה פעמים בשבוע הן צרכו מזונות כמו פירות, ירקות, ומזונות דלי שומן. כל אישה במחקר קבלה את הניקוד לפי שאלון שמולא בתחילת המחקר.

החוקרים טוענים כי תוצאות המחקר תומכות בגישה הטוענת שהתנהגות בהתאם להמלצות הדיאטניות בהחלט יכולה לשפר את איכות החיים. יחד עם זאת, החוקרים מדגישים כי אין להתייחס לתוצאות מחקר זה כאל המלצות מאריכות חיים באופן משמעותי. זאת למרות שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים אחרים שיכולים להשפיע על תוחלת החיים כגון עישון ושתיית אלכוהול אך לא הצליחו להסיק מסקנות שאינן קשורות בגורמים אלו ומבוססות על דיאטה בלבד.

החוקרים מסכמים כי המחקר אכן מצביע על כך שאכילת דיאטה מומלצת מספקת אורך חיים בריא וארוך יותר.

עדיף לאכול מסודר

כדי להנות מחיים ארוכים יותר, יש להקנות לילדים את הרגלי התזונה הנכונים כבר מגיל צעיר. תוצאות מחקר שהתבצע באוניברסיטת הרווארד הראה כי ילדים בגילאים 9-14 שאוכלים ארוחות משפחתיות מסודרות, נוטים לאכול יותר פירות וירקות, לשתות פחות משקאות מוגזים ולאכול פחות מזונות מטוגנים עם שומן רב.

המחקר, שבדק מעל 16,000 בנים ובנות ואשר התפרסם בכתב העתArchives of Family Medicine, גילה כי הנבדקים במחקר שנהגו לאכול ארוחות משפחתיות מסודרות נהגו לצרוך כמות גבוהה יותר של קלוריות. אך למרות צריכת הקלוריות הגבוהה יותר נרשמה צריכה של סיבים בכמות גדולה, יחד עם ויטמינים חשובים כמו ויטמין B6,B12,C,E, כמו גם מינרלים חשובים כמו ברזל וסידן.

עוד עלה מהמחקר כי 43 אחוזים מהנבדקים סעדו עם משפחותיהם בארוחת ערב מדי יום, 40 אחוזים סעדו עם משפחותיהם רוב ימות השבוע, ואילו 17 אחוזים לא סעדו עם משפחותיהם כלל. חצי מהנבדקים בגיל 9 אכלו ארוחת ערב מסודרת, בעוד שמקבוצת גילאי ה- 14 רק שליש אכלו בצורה זו. המחקר הראה כי ככל שתדירות הארוחות המשפחתיות עלתה כך תזונתו של הילד היתה בריאה יותר.

בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בכמות המשפחות שאוכלות ארוחות ערב מסודרות, כשהסיבה העיקרית לכך היא מספר הנשים העובדות מחוץ לבית עלה. אך לדברי החוקרים, הכנת ארוחת ערב בריאה אינה בלתי אפשרית גם לנשים עובדות, זאת משום שבמחקר התברר כי מעל 90 אחוז מהאימהות עובדות מחוץ לבית, כולל אלו שמכינות ארוחות מסודרות לילדיהן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום