מדריך לקניית מנשאים

(0)
לדרג

מאת: ניצן סדן

מנשאים לתינוק הם תיקים ומערכות קשירה אשר מאפשרים לקחת את הילד אתכם, כאשר הוא נישא או חגור עליכם, בצורה שהיא נוחה יותר מעגלה ותופסת הרבה פחות מקום. כשמגיע הזמן להציג לעולם את ילדכם החדש ולהוציא אותו מהבית, רבים מההורים מעדיפים להשתמש במנשא לתינוק במקום בעגלה המסורתית. ישנם סוגים רבים, שונים ומגוונים של מנשאים לתינוקות וילדים, וכדאי לשים לב לכמה נקודות חשובות כשאתם הולכים לבחור את המנשא.

תנוחות

ילדכם יכול להיות בכמה תנוחות בתוך המנשא, וחשוב לברר איזה תנוחה הכי נוחה גם לילד וגם לכם. חשוב להתאים את התנוחה לשלב ההתפתחותי של הילד. אם הילד עדיין יונק, יתכן שתעדיפו לרכוש מנשא שמאפשר הנקה גם מתוך המנשא. בנוסף, מנשאים בהם הילד בתנוחה אנכית (מלפנים או מאחור) מתאימים רק לתינוקות אשר כבר מסוגלים להחזיק את ראשם ישר באופן עצמאי.

התנוחות הנפוצות:

ערסול - הילד שוכב במנשא. נפוץ במנשאי קשירה.
אנכית (מנשא גב) - הילד עומד או יושב במנשא, כשפניו לאחור או לפנים.
אנכית (מנשא בטן) - הילד עומד או יושב במנשא, כשפניו לאחור או לפנים.

סוגי מנשאים

ישנם שני סוגים עיקריים של מנשאים:

מנשא בטן

מנשא המתבסס על כיס בד לתינוק, או רצועות בד גמישות אשר מצמידות את התינוק אליכם. במנשא זה יכול התינוק להיות בכל קשת התנוחות, ותנוחת התינוק גם מאפשרת הנקה. אלו מנשאים זולים יותר ופשוטים, והם גם קלי משקל ונוחים. מאידך, חלק ממנשאי הקשירה מצריכים קשירה מורכבת, שמסובך לקשור ולא קל להסיר במהירות בעת הצורך.בנוסף, מנשא קשירה אינו יכול לעמוד בעצמו במידה ואתם מסירים אותו כשהתינוק בפנים.

מנשא גב

מנשאים מורכבים, המתבססים על בד וריפוד המורכב לרוב על שילדת מתכת קלה. המנשאים מאפשרים פחות תנוחות לתינוק, בדרך כלל רק אנכית גב אל גב או אנכית כשפניו לכיוון ההליכה. בדגמים רבים אפשר למצוא מקום אכסון לחפצים: חיתולים, בקבוקים וצעצועים. מנשאים אלו הם גדולים יותר ומספקים לתינוק יותר הגנה (מפני גשם, לדוגמה) ונוחים גם לתינוק וגם להורה גם בטיולים ממושכים. מנשאי גב גם מסוגלים לרוב, לעמוד בעצמם כאשר מסירים אותם עם התינוק בפנים.

בטיחות

כמו רוב מוצרי התינוקות, גם מנשאים צריכים לעמוד בתקני בטיחות מחמירים על-מנת להבטיח את שלומו של ילדכם. כמו בכל מוצר לתינוק, חשוב לבדוק קודם כל שאין במנשא רצועות מחודדות, כריות עם תפירה גסה או כל דבר אחר שעלול לשרוט את התינוק.

להלן מספר נקודות נוספות שחשוב להכיר:

יציבות - מנשא לתינוק צריך להיות יציב גם כשהוא עליכם, וגם כשהוא עומד על הקרקע (אם הוא מיועד לכך). התייעצו עם המוכר כיצד כדאי לכוון את רצועות המנשא שיהיה הכי יציב ונוח גם לכם וגם לילדכם.

תמיכה - מנשאים שנועדו לתינוקות שעדיין לא מסוגלים להחזיק את ראשם ישר צריכים להיות בעלי כרית תמיכה לראש.

נוחות - חשוב לבחור מנשא בעל חלוקת משקל טובה באזור הגב והכתפיים. מנשא שנוח לכם גם לשימוש לפרקי זמן ממושכים (טיולים וכ"ו). חשוב גם שהמנשא שלכם יהיה קל ומהיר לכוונון והתאמה כדי ששני בני הזוג יוכלו לשאת אותו.

מגן רטיבות - יש מנשאים בעלי מגן רטיבות, כלי שימושי שנועד למנוע מריר ואוכל להגיע מהתינוק אל בגדיכם.

אם אתם מתכננים להשתמש במנשא לטווח זמן ארוך, עדיף לכם למצוא מנשא אשר ניתן לכוונן אותו, כך שיתאים לילדכם עם גדילתו ולא יחסום את שדה הראיה שלו או יגביל את תנועתו. בכל מקרה כדאי למצוא מנשא שיתאים גם לילד וגם לכם כדי לעשות את הטיולים המשפחתיים שלכם נוחים ונעימים.

להשוואת מחירים זאפ - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום