הגדלה והרמת חזה

(0)
לדרג

הריונות, הנקות והשינוי הבלתי נמנע בגוף האישה גורמים לכך שנשים רבות שואפות לשפר את מראה השדיים. כיצד מתבצע ניתוח להגדלת חזה? ומה חשוב לדעת טרם הניתוח?

רופא מנתח פלסטי
03-5404499

במהלך השנים חל שינוי בצורת השד, שמתבטא בעיקר באובדן גמישות העור ובצניחת השדיים. לפיכך, ניתוחים להגדלת שדיים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בתחום הרפואה האסתטית, ולהם השפעה משמעותית על הביטחון והדימוי העצמי של המנותחת, ועל איכות חייה. נשים ונערות רבות מבצעות את הניתוח ממגוון סיבות: חלקן אינן מרוצות מגודל החזה, לחלקן יש חזה א-סימטרי, ואחרות מעוניינות לשפר את מראה החזה שמשתנה במהלך השנים. בעיקר לאחר הריונות והנקות או בעקבות שינויים משמעותיים במשקל ,כוח הכבידה, תופעות ההזדקנות או סיבה תורשתית, וכן תופעות הורמונאליות בחלוף החיים השדיים מאבדים מצורתם, צונחים, והופכים לנפולים.

מכאן, שנשים רבות פונות לתחום הניתוחים האסתטיים על מנת לשפר את מראה השדיים שלהן. כיום, ניתן להשיג בהליך כירורגי פשוט ולרוב חד-פעמי, מראה טבעי, רענן וצעיר לשדי האישה, בניתוח שמבוצע בהרדמה כללית וההחלמה ממנו מתרחשת ימים ספורים בלבד.

לפני כל ניתוח, בין אם מדובר על הגדלת שדיים או הרמת שדיים, או על טיפול המשלב את שניהם: יש להבין את המוטיבציה של האישה לעבור את הניתוח, ומי המנתח שיבצע זאת. אם היא בוחרת בייעוץ מקדים, כדאי לבצע זאת אצל מנתח פלסטי בעל ניסיון עשיר בתחום.

אילו בדיקות יש לעבור לפני ניתוח הגדלת שדיים?

בדרך כלל הבדיקות הנדרשות לנשים צעירות לבצע ניתוח הגדלת שדיים הן בדיקות דם כלליות ותפקודי קרישה ובדיקת ממוגרפיה בהתאם לצורך ועל פי השיקול הרפואי.

מהו הגודל והצורה האידיאלי לשדיים?

גודל השדיים הוא בהתאם לפרופורציות ולסימטריה של גוף האישה מחד, ולאישיותה של האישה מאידך(מופנמות או מוחצנות). את נפח השדיים כדאי להגדיל באופן שיראה טבעי לפרופורציות הגוף, ולא יחרוג מהן. קיימת שאיפה ליצור את השד המושלם בהתאם ליחס שבו -55% אחוז מגודלו נמצא מתחת לפטמה, ו-45% הנותרים נמצאים מעליה.

אלו סוגי שתלים קיימים בעבור הגדלת שדיים?

קיימים סוגים שונים של שתלי סיליקון ונהוג לחלקם למספר קבוצות עיקריות בהתאם לאופן החספוס (דק, עבה או חלק): שתלי הסיליקון , יכולים להיות בעלי לכידות צמיגית, שהיא דרגות צפיפות גבוהה, בינונית ונמוכה. קיימים שתלים עגולים, אסימטריים או אנטומים (בצורת טיפה). בנוסף ,ישנם שתלים עם פרופיל גבוה, בינוני או נמוך הכול בהתאם לפרופורציות הגוף. לפיכך, יש לדון עם הרופא באיזה סוג של שתל להשתמש והאם להציב את השתל מעל השריר או מאחורי שריר בית החזה הגדול.

יתרונותיהם של שתלי סיליקון כיום שהם עשויים ג'ל מוצק, כך שאם השתל נקרע הסיליקון אינו נוזלי, אלא נשאר מוצק. השתלים לא מאבדים מנפחם במשך השנים, לא משמיעים קולות נזילה במאמץ גופני, ולהם מגע רך וטבעי.

בעת תכנון התהליך הכירורגי התוצאה מושפעת מהרקמות הרכות, תכונות וסוג השתל, השתלים הם הכלים להשגת שד יפה - משום שלתכונות השתל ישנה השפעה מידית ומכרעת על התוצאה.

כיצד מבוצע ניתוח הגדלת חזה מבחינה טכנית?

ניתן לבצע את החתך בשלושה מקומות: בקפל השד, בבית השחי או סביב העטרה. לפני הניתוח יש להחליט עם המנתח היכן יבוצע החתך לשם השתלת תותבת הסיליקון.. בדרך כלל הצלקת נרפאת היטב ומוסוות היטב באזורים אלה, כך שלא ניתן להבחין בה.

מה יתרונותיו של ניתוח הגדלה עם הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה ניתן לבצע כמעט לכל גודל של שדיים, והוא נחשב לאחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים והמבוקשים ביותר. זאת משום שמראה שדיים מוצקים משדר נעורים, ומשפר משמעותית את הדימוי העצמי של האישה. חשוב לציין כי ניתוח הרמת חזה לא נועד לשנות באופן משמעותי את גודל השדיים, אלא להעניק לשד פרופיל צעיר וזקוף. מטרת הניתוח הינו הרמה ועיצוב מחדש של שדיים נפולים והחזרתם למראה הטבעי האופטימאלי.

בניתוח הרמת חזה ניתן גם להקטין את היקף העטרה (האזור הכהה מסביב לפטמה), בין אם מדובר על שדיים שצנחו, או בכאלו שאבדו את נפחם. כיום ניתן לשלב גם השתלת שתלי סיליקון לשד(הגדלה), כחלק מניתוח שמטרתו הרמת חזה.

למי מתאים ניתוח הרמת חזה?

הרמת חזה היא אופציה טובה בעבור נשים בריאות פיזית בעלות משקל קבוע שאינן מעשנות, ומוטרדות מתחושת איבוד הצורה, הנפח או מהצניחה של השדיים שלהן.

הניתוח מתאים לנשים בעלות פטמות ועטרות שצנחו מתחת לקפל השד, לנשים בעלות שד אחד נמוך מהשני, או לנשים בעלות עטרה רחבה ועור שד עודף . לצד כל הפרמטרים האלו, חשוב שהציפיות מהניתוח יהיו ריאליות וכאן נדרש תיאום וייעוץ של הרופא המנתח מבעוד מועד אל מול המטופלת, עוד טרם ההחלטה על הניתוח עצמו.

האם יתכנו סיבוכים לאחר ניתוח הגדלת שדיים?

הסיבוכים שיתכנו לאחר הניתוח הם: בצקות, שטפי דם, אסימטריה קלה, ותופעות לוואי שיכולות לבוא לידי ביטוי בתחושת חוסר נוחות בירידה בתחושה בימים שלאחר הניתוח, המלווה לעיתים בכאבים. קיימים סיבוכים מאוחרים כמו התהוות קפסולות ,קפלים בעור או קרע של השתל שהם כיום נדירים יותר.

קווים מנחים לאחר הגדלה

שתלי הסיליקון עשויים מחומר בטיחותי.
ממוגרפיה אינה מסכנת את שלמות השתל, מכיוון שהמעטפת של השתל מאוד חזקה.
שתל על סף קריעה עלול להיקרע מלחץ הממוגרפיה.
ממוגרפיה מאבחנת בעיה גם אם השתל נמצא מעל השריר או מתחתיו. כאשר קיים ספק ניתן להוסיף בדיקת אולטרה-סאונד ו/או הדמיה מגנטית MRI.
אין כל צורך להחליף שתלי סיליקון כפעולה מונעת. יש לבדוק את המנותחת אחת לשנה ע"י מנתח פלסטי, ובדיקות הדמיה . מומלץ להחליף את השתלים כאשר ישנה בעיה או קרע בשתל הסיליקון.
שתל מתחת לשד או מתחת לשריר לא צריך למנוע הנקה או חשש לנזק לתינוק.

פרופ' דניאל האובן הוא כירורג פלסטי העוסק בניתוחים פלסטיים ואסתטיים

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום