מדריך לקניית כסאות אוכל לתינוקות

(0)
לדרג

כסאות אוכל לתינוקות תזונת תינוקות מזון מוצק בטיחות ילדים

מאת: ניצן סדן

כסאות אוכל לתינוק הם כיסאות יעודיים שמאפשרים לכם להאכיל את התינוק במסגרת הארוחה המשפחתית. כל עוד התינוק אינו אוכל מזון מוצק, אין צורך בכיסא אוכל, אבל כאשר הוא מתחיל (בגיל חצי שנה לערך, לפי המלצת משרד הבריאות), מגיע זמנו של ילדכם הטרי להצטרף אל שולחן האוכל, וזמנכם כהוריו לקנות לו כיסא אוכל מתאים.

סוגי כסאות

כיסאות סטנדרטיים עשויים מפלסטיק או מתכת ונבדלים בעיקר במשקל שלהם, במגש האוכל שלהם, באפשרויות הקיפול ומספר מצבי כוונון גובה הכיסא. משפחה האוכלת הרבה בחוץ תעדיף כיסא קל לנשיאה ומתקפל על פני כיסא כבד וקבוע. קיימים גם כיסאות המבוססים על רצועות המתחברות לכיסא מטבח רגיל. כסאות אלו הם זולים יותר, אולם מצריכים פלטפורמת הגבהה לכיסא, אין להם מגש והם בטוחים פחות מכיסא אוכל סטנדרטי. אם בכל זאת בחרתם ברצועות - ודאו כי מדובר ברצועה בעלת 5 נקודות, אשר מעגנת את ילדכם לכיסא בצורה נוחה אך בטיחותית.

בטיחות

מעבר להעדפות האישיות, הכיסא חייב להיות בטיחותי לילד. חשוב מאד להגן על השותף החדש לארוחה. מכוני תקנים בארץ ובעולם הציבו תקנים מחמירים המבטיחים שהכיסא שקניתם יהיה בטיחותי לילד, ולפיהם מתוכננים כיסאות האוכל של היצרנים המובילים. אולם מעבר לתו תקן, חשוב מאוד לבדוק את הנקודות הבאות:

יציבות: כיסא האוכל צריך להיות יציב, ויציבותו תלויה בבסיס רחב וכבד דיו כדי למנוע מצב בו הילד יוכל לנדנד אותו, להזיז אותו או חלילה להפוך אותו. תוכלו לבדוק את יציבות הכיסא ע"י הפעלת לחץ סביר על גב הכיסא ולראות אם הוא מתנדנד או מתהפך בקלות.

גלגלים: כיסא עם גלגלים אמנם נוח יותר להובלה והעברה, אבל גם הילד יוכל כך להזיז את הכיסא, דבר מסוכן שאנחנו מבקשים למנוע. לכן חשוב לוודא שהגלגלים הם בעלי מנגנון נעילה חזק ובטיחותי, שלא ישחרר את הגלגלים אם ינענע הפעוט את הכיסא. בדקו את מנגנון נעילת הגלגלים ואת עמידותו בתנועה של הכיסא. מכון התקנים הישראלי ממליץ למעשה, להשתדל להימנע מקניית כסאות אוכל בעלי גלגלים.

כסאות מתקפלים: כסאות אוכל מתקפלים הם נוחים מאוד לאחסנה, או כאשר נוסעים לארוחה מחוץ לבית. מאידך, מנגנון קיפול (ידיות, כפתורים) שממוקם סמוך למושב עלול להיות מסוכן אם אינו בטיחותי. הילד עלול להפעיל אותו בטעות וחלילה, להתקפל בתוך הכיסא. לכן מנגנון הקיפול צריך להיות גם נוח לתפעול בשבילכם, גם בעל נעילה שמבטיחה שלא יופעל בטעות וגם מחוץ להישג ידו של הילד.

ריפוד: העדיפו לבחור כיסא מרופד. האכלת תינוק יכולה לקחת זמן מה, וכדאי שיהיה הכי נוח שאפשר לילד שלכם. חשוב לוודא שהכריות גם נעימות למגע ואינן גסות או בעלות פינות שפיציות שעלולות לחתוך. בנוסף, השתדלו לבחור כסא אוכל שקל לנקות, בעל כריות שנוח להסיר מהכיסא, ועשויות מחומרים שניתן לשטוף במכונת כביסה.

מגש: כסאות אוכל לתינוק כוללים לרוב מגשים. המגשים יכולים להיות קבועים, נשלפים מצד הכיסא או מתפרקים. חשוב לבדוק שהמגש קל ונוח להסרה בשבילכם, אבל קבוע, חזק ויציב ולא יתפרק אם ישחק איתו ילדכם. ישנם גם מגשים בעלי שקעים יעודיים לבקבוק או לצלחת, לנוחיותכם.

כסאות מתכווננים: כסאות אוכל אשר ניתן לכוונן את גובהם ביחס לשולחן. כך יתאים הכיסא לילדכם גם בגיל חצי שנה, כשיתחיל לאכול מזון מוצק ותאכילו אותו, וגם בגיל בו יוכל לאכול בעצמו. חשוב לבדוק שמנגנוני כוונון הגובה בטיחותיים ולא יפתחו גם כאשר יזיז ילדכם את הכיסא. גם כאן חשוב לבדוק שהמנגנון אינו בהישג ידו של הפעוט.

גוף הכיסא: בדקו שאין בגוף הכיסא, רגליו ומשענתו כל מיני בליטות, ברגים מחוספסים, פינות חדות או כל מה שעשוי להזיק לתינוק. בנוסף, ודאו כי קיימת רצועת מפשעה רחבה ונוחה (מעל 2 ס"מ) שתמנע מילדכם מלהחליק מהמושב.

להשוואת מחירים בזאפ - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום