ניתוח אף: כך תבחרו מנתח

(0)
לדרג

שונאים את האף שלכם? אפשר לשפץ אותו כבר מגילאי העשרה. אבל טרם הניתוח, יש לתת את הדעת על בחירת הרופא, ועל חשיבות הפן הרפואי בניתוח אף אסתטי

רופאת אף אוזן גרון ,מומחית למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932992 (מספר מקשר)

אנשים רבים, ומסיבות רבות, אינם מרוצים מצורת האף הטבעית שלהם ושואפים לתקנו ולשנות את צורתו באמצעות ניתוח פלסטי. מכאן שמועמד פוטנציאלי לניתוח אף הוא כל אדם שצורת האף החיצונית שלו מפריעה לו, והוא חש כי תיקון האף יתרום לאיכות חייו.

ניתוח אף ניתן לבצע בארץ מסביבות גיל העשרה (14-15) כאשר אצל בנות מומלץ לבצע זאת כשנה לאחר קבלת המחזור, ואצל בנים בזמן שמופיע אצלם זקן או כחצי שנה לאחר שמספר הנעליים שלהם לא השתנה. כאמור, כל מקרה נבחן לגופו מכיוון שגורמים נוספים, כגון בגרות ובשלות נפשית נכנסים גם הם לשיקולים - טרם ניגשים לניתוח אף.

עוד טרם ההליך, יש לגשת לבדיקה קפדנית אצל רופא שמנתח אפים, שחשוב שיהיה גם רופא אף אוזן גרון - ולא להסתפק בשיחה עם יועץ או מזכירה, כפי שמציעים מכונים מסוימים. חשוב לדעת כי בהליך ניתוח האף ולהצלחת תוצאתו, ישנה חשיבות מכרעת לניסיונו ולמקצועיותו של הרופא המבצע.

לעתים קרובות מטופלים ניגשים לביצוע ניתוח אף נוסף, לאחר ניתוח קודם שלא צלח מבחינה חיצונית - למשל, ניתוח אף לא סימטרי. פעמים אחרות נדרש לבצע ניתוח אף מתקן (נוסף) גם לכזה שכן צלח מבחינה חיצונית, מכיוון שנדרש תיקון נשימתי כלשהו, במקרים שלאחר הניתוח מתגלה קושי כרוני בנשימה, או תלונות של נזלת בלתי פוסקת.

מדוע חשוב לבצע ניתוח אף אצל מנתח שהוא גם רופא אף אוזן גרון?

יתרונו של הניתוח, כשזה מתבצע על ידי רופא אף אוזן גרון, טמון בכך שרופא זה מבין בחלק התפקודי-פונקציונאלי של האף, וכן בנשימה דרך האף - שהיא הנשימה הנכונה.
למעשה, על האוויר שאנו נושמים להגיע לריאות לאחר שהוא עובר דרך האף. בזמן מעבר זה, האוויר מתנקה, מתחמם ומתלחח לאומת הנשימה, דרך הפה. אך בפה אין את כלל התנאים האלו לאוויר, ולכן נשימה דרך האף היא האידיאלית.

עניין נוסף שיש לקחת בחשבון לפני שניגשים לניתוח אף הוא שאצל אחוז גבוה מהאוכלוסייה ישנה סטייה של מחיצת האף ו/או הגדלה של קונכיות תחתונות - הרקמה הספוגית שנמצאת בתוך האף. מרבית המטופלים שניגשים לניתוח אף לא יודעים שהם סובלים מבעיה זו, ובמידה והם סובלים מקושי קל בנשימה דרך האף לפני הניתוח - לאחריו הם לא יוכלו לנשום דרכו, אם לא יתקנו את מצב המחיצה ואת הקונכיות. מכאן שרופא שהוא לא רופא אף אוזן גרון, לא יודע בהכרח לאבחן ולתקן את המחיצה העקומה ואת הקונכיות המוגדלות בזמן אמת.

כיצד מתמודדים עם סטייה של מחיצת האף בהליך ניתוח האף?

בביצועי ניתוח אף, ניתן להקטין את הקונכיות בשיטת קובליישן (גלי רדיו) שהיא שיטה נפלאה מכיוון שאינה כוללת בתוכה דמם מאסיבי, או באמצעות לייזר. לעתים, בנוסף למחיצה, גם האף החיצון נוטה לצד מסוים, ובכדי להביא אותו לקו האמצע, יש לבצע את התיקון הפלסטי של המחיצה בשילוב ובתיאום התיקון הפלסטי של האף.

אלו בעיות רפואיות עלולות להיווצר בעקבות ניתוח אף לא מוצלח (גם אם מבחינה ויזואלית הוא כן מוצלח)?

עיקר הבעיות שעלולות להיגרם מניתוח אף לא מוצלח הן נזלת כרונית, קושי או אי יכולת לנשום דרך האף, נקב במחיצה שלא ניתן לתקן, ועוד. כמו כן עלולות להיווצר גם בעיות כגון אי יכולת לנשום דרך האף, תופעה נחירות בזמן השינה, וכן כאבי גרון תכופים דרך נשימה שמתבצעת דרך הפה. לכן ישנה חשיבות מכרעת בבחירת הרופא המנתח, ובניסיונו כרופא אף אוזן גרון, טרם ניגשים לניתוח זה.

ד"ר שושנה קרמר היא מנתחת פלסטית המתמחה ברפואת אף אוזן גרון, וכירורגיה פלסטית של האף (רינופלסטיקה).

בואו לדבר על זה בפורום ניתוח אף אסתטיים.

לכתבה של ד"ר שושנה קרמר בשפה הערבית.

למיניסייט של ד"ר שושנה קרמר בשפה הערבית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום