שנה חדשה, פנים חדשות

(0)
לדרג

החופש הגדול נגמר, החגים בפתח - וזהו זמן מצוין להתחלות חדשות ולטיפולים אסתטיים משדרגי מראה. מה חשוב לדעת על שאיבת שומן, בוטוקס ומתיחת פנים?

מאת: ד"ר טלי פרידמן

לאחר הקיץ הארוך והלא פשוט שחווינו, פנינו לתקופת החגים. רבים בתקופה זו מנצלים את ההזדמנות של חופשי החגים על מנת להשתדרג במראה חדש לכבוד השנה החדשה. שכן, זהו זמן מצוין להחלים מניתוח אסתטי כמו גם מטיפולי פנים אחרים.

בקרב הנשים, ניתוחי פנים ובטן והצערת פנים ללא ניתוח הופכים לפופולאריים בעת זו. גם גברים נהנים מתקופת החגים, בעיקר בזכות טיפולים מחטבי גוף כשאיבות שומן של דופן הבטן וצידי האגן, כמו גם שאיבות לעיצוב החזה (ניתוחי גניקומסטיה).

אלו טיפולים אסתטיים פופלריים לאזור הפנים והצוואר מתבצעים במרפאה?

הטיפולים הלא ניתוחיים לאזור הפנים והצוואר הנם הזרקת חומרי מילוי ובוטוליניום, אך בשנה האחרונה טיפול נוסף הפך לפופולרי והנו הזרקת חוטים - פעולה אשר מאפשרת למתוח את העור קלות באזורים שבהם קיים מרכיב קל של צניחת הרקמות. באזורים אלו, שילוב של הזרקת חוטים יחד עם הזרקת חומרי מילוי - מאפשר להעניק אפקט של "מיני מתיחת פנים", אך יש לזכור כי מכיוון שאין מדובר בניתוח, התוצאה הנה זמנית בלבד. בנוסף, עונת הסתיו, הנה אידאלית לרענון ולהצערת עור הפנים גם באמצעות טיפולי לייזר ופילינג.

כל כמה זמן נדרש לחזור על הטיפול?

הימשכות אפקט הטיפולים השונים משתנה, כאשר לרוב מוזמנת המטופלת לרענון אחת לחצי שנה-שנה לאחר הטיפול הראשוני. יש להדגיש שלרוב ההשקעה הכספית הגדולה ביותר הנה בעת הטיפול הראשוני, ובעת טיפולי התחזוק והרענון לרוב נדרשת כמות קטנה יותר של חומרי מילוי - ולפיכך עלויות התחזוק נמוכות באופן יחסי. זאת משום שחומרי מילוי סמיכים שומרים על נפח אפקטיבי זמן ארוך, אף עד שנה שנתיים, ובמקביל נוצרת בנייה של רקמה גם בעור וגם בעומק הפנים.

איך מתאימים את סוג הטיפול לכל מטופל?

יש לזכור, וזוהי נקודה חשובה ביותר, אף טיפול, בין אם מתיחת פנים או הזרקות, אינו מקבע את הפנים בצורה שמונעת את המשך התבגרותם. הבחירה במהות הטיפול, מתיחת פנים וצוואר או חומרי מילוי, צריכה להיות מבוססת על שיקול ענייני בלבד ומתוך שקיפות בין הרופא המטפל אל מול המטופלת.

הרציונל האסתטי מאוד ברור; במידה והמטופלת מוטרדת במיוחד מצניחת הרקמות בצוואר או בחלק התחתון של הפנים, הטיפול המתאים הוא מתיחת צוואר ופנים, חלקית או מלאה. במידה והמטופלת אינה סובלת מצניחה ניכרת, ורק מבקשת רענון קל של הפנים, או שאינה מעוניינת כלל בניתוח, אזי היא מתאימה לטיפולים לעיצוב הפנים באמצעות חומרי מילוי, בוטוליניום וחוטים.

במידה ומטופלים מעוניינים בפתרון מהיר לקראת ארוחת ראש השנה, האם זה אפשרי?

כמובן. טיפולי הפנים המרפאתיים הנם מהירים ולא כואבים, ולרוב אינם מצריכים כמעט תקופת החלמה. התוצאה נראית באופן מיידי, ונשמרת לרוב, למשך חצי שנה עד כשנה


ד"ר טלי פרידמן היא כירורגית פלסטית בכירה ומנהלת המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא; מנהלת היחידה לעיצוב הגוף במרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסותא רמת החייל.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום